KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5339 | Kent Merkezlerinin Planlama İlkeleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında kentsel sistem içinde kent merkezlerinin ulaşım kademelenmesini belirleyen ölçütler, merkezin ulaşım politikaları, merkezin ekonomik, fizik-mekan dinamiklerinin ulaşım planlamasına etkileri üzerinde durulmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Master planları ile belirlenen ulaşım planlaması kararlarının özellikle kent merkezlerindeki uygulamaları tartışmak bu dersin temel tartışma konularındandır. |
Karmaşık bir sistem olan kentler ve kentlerin planlanması genel olarak sistem kuramına dayanmaktadır. Kentsel gelişme, dialektik (neden-sonuç) ilişkiye bağlı olarak gelişir ve kentsel planlamada bu yaklaşım esas alınır. Bu bağlamda kentler, kentsel yerleşmeler, farklı parçalar, bölümler ya da alt bölgelerden meydana gelir. Bu nedenle her alt bölgenin kendi dinamiklerine bağlı bir işleyişi olmakla birlikte aynı alt bölgeler bütünün önemli bir parçası olduklarından bu alt bölgelerde yapılan planlı ya da plansız her müdahale sistemin bütününü etkilemektedir. Bu ders kapsamında kent planlarında kent merkezlerinin bütüncül olarak ele alınma ilkeleri, kent merkezlerinin mekan organizasyonunda ulaşım modellerinin etkileri, İstanbul Metropolitan Alanı’nda yapılan uygulamalar, aynı kapsamda uluslararası örneklerin tartışılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amacı | |
2) | Kavramlar, tanımlar | |
3) | Kentsel işlev alanları | |
4) | Kentsel çalışma alanları | |
5) | Kent merkezleri | |
6) | Kent merkezleri | |
7) | Kentsel çalışma alanları | |
8) | Arasınav | |
9) | Kent merkezleri | |
10) | Kent merkezleri | |
11) | Kent merkezleri | |
12) | Ödev sunumları | |
13) | Ödev sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Kent Ekonomisi Ismet KILIÇASLAN 2010 605884407 Ulaşım Planlaması Ilhan GÜLÇEÇ 1998 Ankara Kentsel Alan Kullanım Normları Melih ERSOY 1994 Ankara Urban Public Transportation V.R. VUCNIC 1981 USA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |