KSU5339 Kent Merkezlerinin Planlama İlkeleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5339 Kent Merkezlerinin Planlama İlkeleri Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında kentsel sistem içinde kent merkezlerinin ulaşım kademelenmesini belirleyen ölçütler, merkezin ulaşım politikaları, merkezin ekonomik, fizik-mekan dinamiklerinin ulaşım planlamasına etkileri üzerinde durulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Master planları ile belirlenen ulaşım planlaması kararlarının özellikle kent merkezlerindeki uygulamaları tartışmak bu dersin temel tartışma konularındandır.

Dersin İçeriği

Karmaşık bir sistem olan kentler ve kentlerin planlanması genel olarak sistem kuramına dayanmaktadır. Kentsel gelişme, dialektik (neden-sonuç) ilişkiye bağlı olarak gelişir ve kentsel planlamada bu yaklaşım esas alınır. Bu bağlamda kentler, kentsel yerleşmeler, farklı parçalar, bölümler ya da alt bölgelerden meydana gelir. Bu nedenle her alt bölgenin kendi dinamiklerine bağlı bir işleyişi olmakla birlikte aynı alt bölgeler bütünün önemli bir parçası olduklarından bu alt bölgelerde yapılan planlı ya da plansız her müdahale sistemin bütününü etkilemektedir.
Bu ders kapsamında kent planlarında kent merkezlerinin bütüncül olarak ele alınma ilkeleri, kent merkezlerinin mekan organizasyonunda ulaşım modellerinin etkileri, İstanbul Metropolitan Alanı’nda yapılan uygulamalar, aynı kapsamda uluslararası örneklerin tartışılması hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı
2) Kavramlar, tanımlar
3) Kentsel işlev alanları
4) Kentsel çalışma alanları
5) Kent merkezleri
6) Kent merkezleri
7) Kentsel çalışma alanları
8) Arasınav
9) Kent merkezleri
10) Kent merkezleri
11) Kent merkezleri
12) Ödev sunumları
13) Ödev sunumları
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Kent Ekonomisi Ismet KILIÇASLAN 2010 605884407

Ulaşım Planlaması Ilhan GÜLÇEÇ 1998 Ankara

Kentsel Alan Kullanım Normları Melih ERSOY 1994 Ankara

Urban Public Transportation V.R. VUCNIC 1981 USA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 4
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.