KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5331 | Bilgisayarlı Çarpışma Simülasyonu | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında temel amaç, meydana gelebilecek çarpışmalar sırasında çarpışmaya karışan cisimlerde ne gibi etkiler oluşacağının bilgisayar programları yardımıyla belirlenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders katılımcılarının sonlu elemanlar konusunda bilgi sahibi olması, bilgisayar programları kullanarak modelleme yapması, analiz programı çalıştıracak düzeye gelmesi ve çıktıları yorumlayacak seviyeye gelmesi beklenmektedir. |
Mekaniksel olarak çarpışma olayının detaylarının anlatılması, çarpışma etkisinin incelenmesi için bilgisayar ortamında sonlu elemanlar tabanlı lineer olmayan dinamik analiz yapabilen özel paket programının tanıtılması, analizler için çarpışacak cisimlerin modelleme detayları, analizin yapılması, paket programın detaylarının sunulması ve örnekler ile programın kullanışlılığının anlatılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sonlu elemanlara giriş | |
2) | Bilgisayar simülasyonlarına giriş | |
3) | Sonlu elemanlar analiz programının tanıtılması | |
4) | Sonlu elemanlar analiz programı literatür çalışması | |
5) | Modellemeye Giriş | |
6) | Modelleme programı detayları | |
7) | Modellerin çalıştırılması | |
8) | Modellerin çalıştırılması | |
9) | Ögrenci Sunumları | |
10) | Sonlu elemanlar programının detayları | |
11) | Sonlu elemanlar programının detayları | |
12) | Yapılmış projelerin incelenmesi | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar/lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | LS-DYNA Kullanıcı Kitabı: http://www.lstc.com/pdf/ls-dyna_971_manual_k.pdf adresinde mevcut. LS-DYNA Örnekleri: http://www.lstc.com/pdf/ls-dyna_examples_manual.pdf adresinde mevcut. LS-DYNA Teori Kitabı: http://www.lstc.com/pdf/ls-dyna_theory_manual_2006.pdf adresinde mevcut. LS-DYNA ileilgili tüm yayınlara http://www.dynalook.com/ adresinden ulaşılabilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |