KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5323 | Kentiçi Raylı Sistemin Özellikleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, kentiçi raylı sistemlerin en son gelişmeleri takip edebilecek birikimi kazanır. Ders ayrıca, ülkemiz için en ileri, uyumlu ve yararlı teknolojilerin seçilip, hızlı ve etkin olarak uygulamaya konulması yetisini arttırır. Kentiçi raylı sistemlerinin işletme, hat, araç, enerji, çevre açısından özelliklerini anlatmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, kentiçi raylı sistemler (tramvay, hafif raylı, metro) konusunda en son gelişmeleri takip edebilecek birikimi kazanacaklardır. Kentiçi raylı sistemin genel özellikleri, tramvay, hafif metro ve metro sistemleri, bu sistemlerin işletme, araç, hat, enerji besleme özellikleri. |
Toplu taşıt sistemlerine genel bakış, kentiçi raylı sistemin genel özellikleri, tramvay, hafif metro ve metro sistemleri, bu sistemlerin işletme, araç, hat, enerji besleme özellikleri, yapım-bakım yöntemleri, tasarım-bakım kriterleri, dünyadaki ve ülkemizdeki raylı sistem özellikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kentiçi Raylı Sistemlerine Giriş | |
2) | Kentiçi Raylı Sistemlerde İşletme | |
3) | Kentiçi Raylı Sistemlerde Hat geometrisi | |
4) | Kentiçi Raylı Sistemlerde Araç ve Enerji | |
5) | Kentiçi Raylı Sistemlerin Tasarımı | |
6) | Kentiçi Raylı Sistemlerde Tüm Modlar | |
7) | Kentiçi Raylı Sistemlerin İnşaatı | |
8) | Arasınav | |
9) | Kentiçi Raylı Sistemlerde Üstyapı | |
10) | Kentiçi Raylı Sistemlerin Emniyeti | |
11) | Uygulama Örnekleri | |
12) | Kentiçi Raylı Sistemlerin Bakımı | |
13) | Kentiçi Raylı Sistemlerin Çevresel etkisi | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Urban Transit Systems and Technology Vuchic R V 2007 Demiryolu Mühendisliği, Zübeyde Öztürk, Veysel Arlı 2009 Track Compendium Bernhard Lichtberger 2007 Modern Railway Track Coenraad Esveld 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |