KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5315 | Kentiçi Yol Üstyapı Yönetim Sistemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kamu kurumlarının ilgili birimlerinde görev alan yüksek lisans öğrencilerinin, kentiçi yol üstyapılarının planlama, inşaat ve işletim süreçleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Kent yol ağının sınıflandırma kriterlerinin öğrenilmesi -Üstyapı sürüş konfor ölçüm parametrelerinin hesaplanması -Üstyapı bakım kriterlerinin öğrenilmesi -Coğrafi Bilgi Sisteminin (GIS) üstyapıdaki kullanımının öğrenilmesi |
Kent yol ağının sınıflandırılması, üstyapı tipi seçim metodolojisi, referanslama teknikleri, veri tabanları ve sorgulama, üstyapı sürüş konforu ölçümleri, yol kaplamalarında görülen bozulmalar ve tamir teknikleri, üstyapı bakım stratejileri, öncelik belirleme yöntemleri, fayda/maliyet analizi, coğrafi bilgi sistemi ile üstyapı yönetim sistemi, örnek uygulamalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Üstyapı Tanımı ve Özellikleri | |
3) | Üstyapı Çeşitleri ve Özellikleri | |
4) | Üstyapıda yükler ve gerilme dağılımları | |
5) | Elastik Üstyapı Tabakaları ve Özellikleri | |
6) | Elastik Üstyapı Malzemeleri | |
7) | Malzeme Testleri | |
8) | Elastik Üstyapı Projelendirmesi | |
9) | Arasınav | |
10) | Elastik Üstyapı İnşaatı | |
11) | Elastik Üstyapı Yönetimi | |
12) | Elastik Üstyapı Bakımı | |
13) | Elastik Üstyapı Drenajı | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar / lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Course Presentations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |