Giriş, Tanımlar, Enerji kullanımı ve ulaştırma kaynaklı hava kirliliği, trafikten kaynaklanan gürültü kirliliği, ulaştırmada alan kullanımı, trafik kazaları, trafik tıkanıklığı, ulaştırmanın neden olduğu diğer çevresel etkiler (iklim değişimi, sera gazları, asit yağmurları, zemin ve suyun bozulması, bölme etkisi), Ulaştırma türlerinin bu etkiler açısından farklılıkları, Ulaştırma türlerinde çevresel etkilere ilişkin parametrelerin irdelenmesi, Birim trafiğe düşen çevresel etki maliyetlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, Çevresel etkilerin ulaştırma planlamasındaki önemi, Çevresel etkilerin azaltılması için önlemler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ulaştırma sektörünün çevresel etkilerine giriş |
|
2) |
Ulaştırma sektörünün gürültü kirliliği üzerine etkileri |
|
3) |
Ulaştırma sektörünün hava kirliliği üzerine etkileri |
|
4) |
Karayolu, demiryolu, havayolu ve denizyolunun çevresel etkileri |
|
5) |
Avrupa Birliği' nin Genel Ulaştırma Politikaları |
|
6) |
Ulaştırma sektörünün yaşam etkileri: kızıl çam örneği |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Demiryollarında gürültü kirliliği ve iyileştirme yöntemleri, ilgili yasal düzenlemelerin değerlendirilmesi |
|
9) |
Çevre kirliliğinde trafik sinyal optimizasyonu zamanlarının etkilerinin araştırılması |
|
10) |
Teknolojik gelişim ve elektronik ödeme sisteminin ulaştırma etkileri |
|
11) |
Ulaştırma yatırımlarında EIA uygulamaları |
|
12) |
Ulaştırma kaynaklı gürültünün kontrolü: Gürültü örtme modeli |
|
13) |
Ulaştırma Politikaları ve Kentsel Alanda Ulaştırmada Sürdürülebilirlik |
|
14) |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Ulaştırma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. |
5 |
2) |
Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. |
4 |
3) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. |
4 |
4) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. |
|
5) |
Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
7) |
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. |
|
8) |
Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. |
|
9) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. |
|
10) |
Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. |
|
11) |
Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. |
|
12) |
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |
|