MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5303 | Üretim ve İşlemler Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERKAN BAYRAKTAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Üretim/işlemler yönetimi alanında, öğrencilere kazandıkları becerileri ve öğrendikleri araçları kullanarak piyasada nasıl rekabet üstünlüğü yaratabileceklerini göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Üretim stratejilerini geliştirme ve tartışma • Talebe ilişkin unsurları belirleme ve talep kestirimi • Kazandıran ürün/hizmet özelliklerini belirleme • Ürün/hizmet için gereken kaliteyi tanımlama • Farklı kapasite yönetim stratejilerini belirleme . Stokları belirleme ve yönetme • MRP ve yalın üretim gibi farklı üretim yönetim yaklaşımlarını ayırt edebilme |
Bu ders kapsamında, giderek küreselleşen bir dünyadaki artan rekabet koşulları altında müşterilerin talep ettiği mal ve hizmetlerin üretimine ilişkin konular ele alınacaktır. Mal/hizmet ve süreç tasarımı, talep kestirimi, tesis yer seçimi, tesis düzenleri, kapasite ve üretim planlaması, envanter planlaması, kalite ve tedarik zinciri yönetimi derste işlenecek başlıca konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Üretim/Hizmet yönetimi | |
2) | İşletme ve Üretim Stratejileri | |
3) | Mamul Tasarımı | |
4) | Hizmet tasarımı | |
5) | Talep Yönetimi | |
6) | Tesis yeri seçimi ve İşyeri düzenleme | |
7) | Süreç Tasarımı, Reengineering | |
8) | Süreç Analizi ve İş Ölçümü | |
9) | Kalite, Toplam Kalite Yönetimi | |
10) | Stok Yönetimi: Envanter türleri, kontrolü ve modelleri | |
11) | Kapasite kullanım stratejileri ve bütünleşik çizelgeler | |
12) | İtme Sistemleri: MRP/ERP Yalın Üretim | |
13) | Tedarik Zinciri Yönetimi : Satınalma, tedarikçi-partnerlik programı, Outsourcing, 3PL firmaları | |
14) | Dönem Projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Krajewski, Ritzman, Malhotra (2013): Üretim Yönetimi / Operations Management, Çev. Editörü, Semra BİRGÜN, 9. Basım, NOBEL Akademik Yayıncılık. Bayraktar, E. (2007): Üretim ve Hizmet Süreçlerinin Yönetimi, Çağlayan Kitabevi. Goldratt, E.M. & Cox , J. (2006): Amaç, Optimist, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Doğruer, Mete (2005): üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları. Stevenson, W.J. (2012): Operations Management, 11. Ed., McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 0 |
Sunum | 1 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |