MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5254 | Uygulamalı Eniyileme Yöntemleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İBRAHİM MUTER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEROL BULKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders ile optimizasyon problemlerinin ele alındığı önemli uygulamalar ve bunların çözümleri için teknikler hakkında genel bir bakış açısı verilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin bir diğer amacı da ele alınan problem çeşitleri için, bir optimizasyon modelinin analizini ve uygun çözüm yönteminin seçimini içeren, hem uygulamalı hem de kuramsal perspektif sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - optimizasyon problemlerinin modellenmesinin ana prensiplerini öğrenecekler - en önemli optimizasyon problemleri için modelleme genel bakışını kazanacaklar - her optimizasyon problem sınıfı için en az bir temel çözüm yöntemini anlayacaklar - optimizasyon çözücüleri arkasındaki mantığı anlaması ve bunları kullanacaklardır. |
1. Giriş 2. Doğrusal Programlama Modellemesi 3. Doğrusal Programlama Çözüm Yöntemleri 4. Doğrusal Programlama Çözüm Yöntemleri 5. Çözücüler 6. Ağ Modelleri ve Uygulamaları 7. Ağ Modelleri ve Uygulamaları 8. Ara Sınav 9. Tamsayılı Programlama ve Uygulamaları 10. Tamsayılı Programlama ve Uygulamaları 11. Doğrusal-olmayan Programlama ve Uygulamaları 12. Yazılım Uygulamaları 13. Yazılım Uygulamaları 14. Sunumlar 15. Sunumlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Doğrusal Programlama Modellemesi | |
3) | Doğrusal Programlama Çözüm Yöntemleri | |
4) | Doğrusal Programlama Çözüm Yöntemleri | |
5) | Çözücüler | |
6) | Ağ Modelleri ve Uygulamaları | |
7) | Ağ Modelleri ve Uygulamaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tamsayılı Programlama ve Uygulamaları | |
10) | Tamsayılı Programlama ve Uygulamaları | |
11) | Doğrusal-olmayan Programlama ve Uygulamaları | |
12) | Yazılım Uygulamaları | |
13) | Yazılım Uygulamaları | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Operations Research: An Introduction, Hamdy A. Taha, Prentice Hall, 9th Edition |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 32 | 64 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |