ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5204 | Yatırım Kararlarının Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MEHMET HİLMİ YÜCEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yatırım kararlarının finansal açıdan analizi firmaların karlılığı açısından önemlidir. Bu ders yönetici adaylarına finansal karar vermenin temel kavram ve tekniklerini hayattan örneklerle öğretmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yatırımların finansal analizini yapabilmek Risk getiri farkındalığı oluşturmak Varlık yönetimi için portföy oluşturmanın önemini kavramak |
1. Finans teorisine giriş 2. Paranın zaman değeri, faiz oranları 3. Nominal ve reel faiz oranları, faiz hesapları 4. Nakit akım analizi 5. Net şimdiki değer 6. Net şimdiki değer 7. Anüite 8. Anüite 9. Proje değerlendirme ve seçim 10. Ara sınav 11. Risk 12. Risk 13. Portföy yönetimi 14. Portföy yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Finans teorisine giriş | |
2) | 2. Paranın zaman değeri, faiz oranları | |
3) | 3. Nominal ve efektif faiz oranları, faiz hesaplamaları | |
4) | 4. Nakit akım analizi | |
5) | 5. Net şimdiki değer | |
6) | 6. Net şimdiki değer | |
7) | 7. Anüite | |
8) | 8. Anüite | |
9) | 9. Proje değerlendirme ve seçimi | |
10) | 10. Ara sınav | |
11) | 11. Risk | |
12) | 12. Risk | |
13) | 13. Portföy yönetimi | |
14) | 14. Portföy yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering Economy, Leland T. Blank, Anthony J. Tarquin, 6th ed. McGraw-Hill 2005 Fundamentals of Financial Management, James Van Horne and John Wachowicz, 13th ed., Pearson Education Limited 2009 |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 245 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 289 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |