DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1809 | Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, çağdaş stratejik yönetim ve yolharitası kavramlarını tanıtmayı amaçlar. “Strateji, Stratejik Yönetim ve YolHaritası nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası konusunda bilgi sahibi olmasını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Strateji, Stratejik Yönetim ve Yolharitası konularında bilgi sahibi olmak; •Stratejik Yönetim adımlarını tanımak; •Stratejik düşünme biçimleri becerileri edinmek; •Stratejik Yolharitası hazırlamak ve sunum yapabilmek için gerekli kimi becerilere sahip olmak; •Stratejik Yolharitasının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak. |
Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yolharitaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejiye Giriş | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, ilk 15 sayfa |
2) | Stratejik Yönetimin Üç Adımı | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011 16-21 sayfalar |
3) | Stratejik İstihbarat ve Özdeğerlendirme | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 22-31 sayfalar |
4) | Dış Ortam Analizi | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 32-33 sayfalar |
5) | Stratejik Gelecek ve Senaryolar | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, 34-37 sayfalar |
6) | İstikamet ve Hedef Belirleme | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 39-43 sayfalar |
7) | Stratejik Seçenekler | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 44-53 sayfalar |
8) | Stratejik Seçeneklerden Yol Haritaları Hazırlamak | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 56-63 sayfalar |
9) | İşPlanı ve Yapılabilirlik (Fizibilite) | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar |
10) | Eyleme Geçiş (İcraat) | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar |
11) | Stratejik Hazırlık | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 70-71 and 82-95 |
12) | Eylem ve Sorun Çözme | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 72-77 sayfalar |
13) | Eylem Sonuçların Değerlendirilmesi | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 78-79 sayfalar |
14) | Stratejik Yolharitalarının İrdelenmesi | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004. T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010. A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011. U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011. M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000. P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |