GEP1809 Stratejik Yol HaritasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1809 Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, çağdaş stratejik yönetim ve yolharitası kavramlarını tanıtmayı amaçlar. “Strateji, Stratejik Yönetim ve YolHaritası nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası konusunda bilgi sahibi olmasını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Strateji, Stratejik Yönetim ve Yolharitası konularında bilgi sahibi olmak;
•Stratejik Yönetim adımlarını tanımak;
•Stratejik düşünme biçimleri becerileri edinmek;
•Stratejik Yolharitası hazırlamak ve sunum yapabilmek için gerekli kimi becerilere sahip olmak;
•Stratejik Yolharitasının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak.

Dersin İçeriği

Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yolharitaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejiye Giriş T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, ilk 15 sayfa
2) Stratejik Yönetimin Üç Adımı T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011 16-21 sayfalar
3) Stratejik İstihbarat ve Özdeğerlendirme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 22-31 sayfalar
4) Dış Ortam Analizi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 32-33 sayfalar
5) Stratejik Gelecek ve Senaryolar T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, 34-37 sayfalar
6) İstikamet ve Hedef Belirleme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 39-43 sayfalar
7) Stratejik Seçenekler T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 44-53 sayfalar
8) Stratejik Seçeneklerden Yol Haritaları Hazırlamak T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 56-63 sayfalar
9) İşPlanı ve Yapılabilirlik (Fizibilite) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
10) Eyleme Geçiş (İcraat) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
11) Stratejik Hazırlık T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 70-71 and 82-95
12) Eylem ve Sorun Çözme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 72-77 sayfalar
13) Eylem Sonuçların Değerlendirilmesi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 78-79 sayfalar
14) Stratejik Yolharitalarının İrdelenmesi
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.

T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar: T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.

T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.

A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.

U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.

M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.

P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.