Tanrı var mı yok mu? Tanrı’nın varlığını veya yokluğunu kanıtlamak olanaklı mı değil mi? Tanrı’ya yönelik inancın kaynağında ne yatar? Tanrı’nın özellikleri, ruhun ölümsüzlüğü, mucizelerin varlığı bilinebilir mi? Dinde aklın, deneyimin ve imanın rolü nedir? Kötülük sorunu nedir? Monoteistik dinlerin iddialarının ahlaki ve siyasi sonuçları nelerdir? Teizm, deizm, fideizm, ateizm, agnostisizm nedir? Bu soru ve sorunlar Sextus, Augustinus, Aquinas, Anselmus, Avicenna, Descartes, Spinoza, Leibniz, Berkeley, Pascal, Hume, Marx, Kierkegaard, Nietzsche ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefe’ye Giriş |
|
2) |
Din Felsefesi’ne Giriş |
|
3) |
Sextus Empiricus |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
4) |
Augustinus, Aquinas, Avicenna, Anselmus |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
5) |
Descartes, Leibniz, Spinoza |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
6) |
Berkeley, Pascal |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
7) |
Vize |
|
8) |
Hume |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
9) |
Hume |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
10) |
Hume |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
11) |
Kierkegaard, Marx, Nietzsche |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
12) |
Nietzsche, Sartre |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
13) |
Nietzsche, Sartre |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
14) |
Genel Tekrar |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |