HST1072 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HST1072 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Bahar 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NECATİ AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: * Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavratmak,
* Atatürk’ü ve onun dünya görüşünü ve düşüncelerini kavratmak
* Kurtuluş Savaşı’nın hangi ortamda ve nasıl kazanıldığını kavratmak
* Türkiye’nin toprak bütünlüğünün ve Türk Milletinin birliğinin önemini ve bu hedef için Atatürk’ün birleştirici özelliğini kavratmak
* Yeni Türk devletinin kuruluşunu ve yapılan reformları tarihsel bir bütünlük içinde kavratmak
* Millî Mücadele’yi askerî, ekonomik ve politik bakımdan başarıya götüren birlik ve fedakârlık ortamını kavratmak
* Günümüzün ve geleceğin konuları karşısında Atatürkçü bir yaklaşım ve düşünce geliştirme yeteneğini kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şu becerileri kazanmış olacaklardır:
* Yakın tarih olaylarını sebep-sonuç ilişkileri içinde yorumlayabilmek.
* Cumhuriyet reformlarını tarihsel bir bütünlük içinde görebilmek.
* Tarihsel terimleri yorumlayabilecek ve birbirlerinden farklarını ayırt edebilmek.
* Türk İstiklâl Savaşının kazanıldığı askerî, siyasal ve ekonomik ortamı kavrayabilmek.
* Vatan, bayrak, bağımsızlık, egemenlik gibi kavramların bir millet için ne değerde olduklarını kavrayabilmek.
* Atatürk’ün, Türk milleti için birleştirici bir değer olduğunu kavrayabilmek.
* Uluslararası toplumda, “bağımsız bir devlet ve onurlu bir millet” olarak yaşamanın bedelinin ne olduğunu kavrayabilmek
* Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte toplum ve devlet yapısı olarak yaşanan değişimi kavrayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste, bir Türk devleti sona ererken yeni bir Türk devletinin kuruluşu, bu devletin dayandığı temel değerler ve bu değişimin büyük önderi Atatürk’ün fikirleri ve devlet adamlığı, kendi adıyla anılan inkılâpları konu edilmektedir.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: okuma, bireysel çalışma teknoloji destekli öğrenme yapmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) * I.TBMM’nin açılışı ve ilk faaliyetleri ; açılışı hazırlayan olaylar, açılış konuşmaları, ilk görüşmeler, ilk yasalar ve Anayasa hazırlıkları Ders kitabı ve serbest araştırma
2) * I.TBMM’nin karşılaştığı iç ve dış politika sorunları; İstanbul Hükûmetiyle ilişkiler, iç isyanlar ve alınan tedbirler... Ders kitabı ve serbest araştırma
3) * Sevr Anlaşması: temel politikalar, hazırlanışı, uygulamaya konuş ve tepkiler, özellikler. Ders kitabı ve serbest araştırma
4) * Türk İstiklâl Savaşı’nın askerî safhası (Cepheler): Doğu Cephesi, Trakya Cephesi ve Güney Cephesi muharebeleri. Ders kitabı ve serbest araştırma
5) * Batı Cephesi Muharebeleri ve Mudanya Mütarekesi Ders kitabı ve serbest araştırma
6) * Saltanatın kaldırılması ve Lozan Antlaşması; Lozan sonrası iç politika gelişmeleri Ders kitabı ve serbest araştırma
7) * Atatürk İnkılâpları: Siyasî inkılâplar (Cumhuriyet’in ilânı ve M.Kemal Paşanın “Cumhurbaşkanı” seçilmesi, Hilâfet’in kaldırılması, Çok Partili Siyasî hayat (TCF ve SCF) Ders kitabı ve serbest araştırma
8) ARA SINAV HAFTASI Ders kitabı ve serbest araştırma
9) * Haklar ve Cemiyet Hayatındaki İnkılâplar: Hukuk düzeninin lâikleşmesi ve Anayasa değişiklikleri, Medenî Kanun ve diğer yasal düzenlemeler.. * Cemiyet hayatındaki inkılâplar,millî ve lâik bir toplum yapılanışı * Eğitim alanındaki inkılâp hareketleri ve yasal düzenlemeler.. Ders kitabı ve serbest araştırma
10) * Yeni ekonomik ve malî politikalar: Bayındırlık, ulaşım vd. alanlarda yapılan reformlar, yasal düzenlemeler ve “Karma Ekonomi”yle ilgili uygulamalar Ders kitabı ve serbest araştırma
11) * Cumhuriyet dönemi iç ve dış politika sorunları ve siyaset ilkeleri. Ders kitabı ve serbest araştırma
12) * Türk İnkılâbının dayandığı temel ilkeler ve Atatürk İlkeleri; Cumhuriyetçilik, Millîyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Lâiklik, İnkılâpçılık.. * Millî güç unsurları Dres kitabı ve serbest araştırma
13) * Mustafa Kemal Atatürk’ün ölümü; içte ve dünya kamuoyundaki yankılar. İsmet İnönü’nün “Cumhurbaşkanı” seçilmesi. Ders kitabı ve serbest araştırma
14) * İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye: Avrupa’da yeni rejimler, yeni siyasal dengeler, savaş ve Türkiye’nin tutumu.. Ders kitabı ve serbest araştırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yay., İstanbul 2011
Diğer Kaynaklar: *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, (Yay. haz: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz) Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004
* Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984
* Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay.
* Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988
* Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu”, (Çev: Metin Kıratlı), Ankara, 1984
* Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 2009
* Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 1 12
Küçük Sınavlar 4 2 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. 1
2) Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. 1
3) Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. 1
4) Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. 1
5) Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. 1
6) Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. 1
7) Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. 1
8) Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. 1
9) Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. 1
10) Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. 1
11) Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. 1
12) Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak 1
13) Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. 1
14) Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. 1
15) Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. 1
16) Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. 1