BME2063 BiomaterialsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2063 Biyomalzeme Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: FIRAT MATUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler biyomalzemeleri öğrenecek, genel kimya prensiplerini anlayacak, biyomalzemeler ve doku mühendisliğindeki zorluklarla başa çıkmak için mühendislik becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenecek, biyomalzeme türlerini, malzemeler ve vücut arasındaki etkileşimleri, üretim tekniklerini ve gelecekteki eğilimleri öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
By the end of this course, the student will be able to:
1- Understand the fundamental properties of biomaterials and biocompatibility,
2- Understand different types of bonding and how these are organized into material subunits for metal, ceramics, and polymers,
3- Understand the molecular mechanisms behind the mechanical properties for each class of materials as well as the principles behind the events that strengthen and weaken biomaterials,
4- Understand the surface properties, toxicity, and material characterization techniques,
5- Understand molecular mechanisms behind the environmental degradation of metals, ceramics, and polymers in the human body,
6- Understand why the study of biomaterials is an important aspect of the educational background of the biomedical engineer, and be able to do research and present their studies related to biomaterials science

Dersin İçeriği

Biyomalzeme biliminin temel kavramları, metaller, seramikler, polimerler ve kompozit biyomalzemelerin yapısı, biyouyumluluk, biyomalzemelerin korozyonu ve bozunması, biyomalzemelerin yüzey özelllikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to biomaterials Materials for biomedical applications Ders Programını okuyun. Metin ve referans kitaplarındaki bu bölümleri okuyun
2) Biyomalzemelerin kimyasal yapısı Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
3) Biyomalzemelerin kimyasal yapısı, devam Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
4) Biyomalzemelerin fiziksel özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
5) Biyomalzemelerin mekanik özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
6) Biyomateryal bozunması Biyomateryal işleme Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
7) Biyomalzemelerin yüzey özellikleri Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
8) Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 1 Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
9) Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 2 Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
10) Biyomalzemeler ile hücre etkileşimi Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
11) Biyomateryal implantasyonu ve akut inflamasyon. Yara iyileşmesi ve biyomateryallerin varlığı. Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
12) Biyomateryallere karşı bağışıklık tepkisi. Biyomalzemeler ve tromboz. Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
13) Enfeksiyon, tümör oluşumu ve biyomalzemelerin kalsifikasyonu Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun
14) Dönem projesi sunumları Araştırma ve sunum hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Biomaterials, The Intersection of Biology and Materials Science by Temenoff and Mikos, 2nd ed., Pearson, 2022.
• Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, Rattner BD, Hoffman AS, Schoen FJ, and Lemons JE, 4th ed., Elsevier Academic Press, San Diego, CA, 2020.



Diğer Kaynaklar: • Biomaterials, an Introduction by Park and Lakes, Springer, Third ed., 2007.
• Biomaterials, Principles and Applications, Park JB, Bronzino JD, CRC Press 2003.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 0
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 40 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.