COP3302 Ajans Press Media Monitoring and CoverageBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3302 Ajans Press Medya İzleme Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türkiye'de ve dünyada medya taramanın tarihsel gelişimine hakim olmak ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında öğrencileri bilgilendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada medya taramanın geçmişine hakim olacaklar.
2) Öğrenciler iletişim alanında medya taramanın önemini öğrenecekler.
3) Öğrenciler medya taramada en iyi örnekleri analiz edebilecekler.
4) Öğrenciler çeşitli medya tarama alanlarını tanımlayabilecekler.
5) Öğrenciler medya tarama yapabilecekler.
6) Öğrenciler halkla ilişkiler alanında medya taramanın önemini kavrayacaklar.

Dersin İçeriği

Ders pratik ve teorinin birleşmesinden oluşmaktadır. Ajans Press Türkiye'nin önde gelen medya takip şirketlerindendir. Ajans başkanı da dahil olmak üzere her hafta farklı konularda uzman ajans çalışanı gelerek ders verecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya tarama ve medya analizine giriş
2) Dünyada ve Türkiye'de medya takibinin tarihsel gelişimi
3) Televizyon için medya takibi
4) Radyoda medya takibi
5) Gazetede medya takibi
6) Ajans ziyareti
7) Ara sınav
8) Türk gazetelerinin manşetlerini ve haberleri analiz etmek
9) Ajans ziyareti
10) Demokrasi, medya özgürlüğü ve medya takip ilişkisi
11) Televizyon haberlerini analiz etmek
12) Medya takibinde en iyi örnekler
13) Ajans Press'in CEO'su ile medyayı, haberleri ve medyayı analiz etmeyi tartışmak
14) Final sınavı için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Critical media analysis : an introduction for media professionals/ Matteo Stocchetti ; Karin Kukkonen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 2
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 1
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 2
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 3
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 2
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 2
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 1
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 2