Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ve yayılımı, dünyada ve Türkiye’de örgün ve yaygın eğitimin yanı sıra, kurum içi eğitimlerde de bilgisayara veya teknolojiye dayalı birçok öğrenme çözümlerine ve zengin öğrenme ortamlarına gerek duyulmaktadır. Öğretim Teknolojisi bir bilim alanı olarak, öğrenme-öğretme ortamlarında bu teknolojilerin en etkili ve verimli şekilde nasıl kullanılabileceği (yüz yüze ve/veya çevrimiçi) sorusuna yenilikçi bir bakış açısıyla cevap aramaktadır. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır. |
Tezsiz program seçeneği toplam 10 ders ve 1 proje dersinden oluşmaktadır. Eğitim Teknolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nın süresi 3 yarıyıl, tezli programın süresi ise 4 ile 6 yarıyıldır. Belirtilen süre içerisinde programı tamamlayamamış olan öğrencilerin ilişiği kesilir. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Mezunlarımız endüstri, üniversiteler ve yetişkin eğitimi kurumlarında eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü veya müfredat entegrasyon uzmanları olarak çalışabilirler. |
06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar. |
1 | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
2 | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
3 | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
4 | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
5 | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
6 | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
7 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
8 | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
9 | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
10 | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
11 | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
12 | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDT5103 Öğretim Tasarımı | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDT5199 Proje | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EDT5103 | Öğretim Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EDT5104 | Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EDT5199 | Proje | 0 | 0 | 0 | 16 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |