|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış.
|
|
2) |
Strateji ve stratejik yönetim.
|
|
3) |
Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri.
|
|
4) |
Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi.
|
|
5) |
Bir sistem / portföy içinde markalar.
|
|
6) |
Marka hiyerarşisi.
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Marka rolleri.
|
|
9) |
Alt markalar ve rolleri.
|
|
10) |
Marka kaldıracı: Genişletmeler.
|
|
11) |
Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama
|
|
12) |
Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi.
|
|
13) |
Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi.
|
|
14) |
Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları.
|
|
Ders Notları: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|