|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kuzey-güney-batı-doğu: buz kıracağı!
Müfredat Nedir? Eğitim Felsefesi Nedir?
Eğitim felsefeniz ile müfredata bakış
açınızın ilişkisi neden önemlidir? |
Kuzey-güney-batı-doğu: buz kıracağı! ppt.
Müfredat Nedir? intel araştırma sunusu |
1) |
öğretmenlerin kendi PBL formalarını doldurmaları ve temel plan için geribildirimli analizle düzeltilerin yapılarak planın uygulam için hazır hale getirlmesi |
görüş geliştirme ile ve gerbilldirm ve temel soruya odaklama ile |
2) |
Hedef Kartlarını Hazırlama
Hedef Kartı nedir, ne için yapılır, ne zaman
değerlendirilir?
Hedef Kartları üzerinden örnek
görüşmelerin paylaşımı:
Hedef kartında olmayan bir unsuru dahil
etme/etmeme |
örnek hedef kartları, uluslararsı okul değerlendirme birimlerini örnekleri le (NESAC/CIS) |
3) |
Öğrenci gereksinimlerine göre
farklılaştırılmış eğitim modelleri üzerine , (C.Ann Tomlinson) |
Analoji (benzetme) Kısa bilgi-hatırlatma yazısı (Prompt) |
4) |
gruplara uygun olarak farklı
makale okuma ve Jigsaw ile
paylaşma modellemesi |
Jigsaw modeli analizi ile dersin modellenmesi |
5) |
bir anlatıcı olarak öğretmenin
hikaye anlatıcısı olmasının kendi
branşında örneklenmesi |
kişisel deneyim ile dersin örneklemesi esas alınmıştır. |
6) |
Akran değerlendirme nasıl yapılır?
format ve ölçeklerin tanıtılması
Koçluk yoluyla geri bildirim
S.Barkley Metodu_01 |
S.Barkley, Öğretim Koçluğu, Lead Turkey |
7) |
Akran değerlendirme nasıl yapılır?
format ve ölçeklerin tanıtılması
Koçluk yoluyla geri bildirim
S.Barkley Metodu_02 |
|
8) |
Sosyal Bir Sistem Olarak Okul: Okul
Kültürü ve İklimi
Okul Bileşenleri Kimlerdir?
Sosyal Çevre-okul-öğrenci
başarı/motivasyonu etkiler mi?
Öğretmenin kısıtları ve isteklerini
dinlemek yönetsel beceride ne ölçüde
gereklidir? |
|
9) |
Tamamlayıcı Ölçme Örnekleri:
“Tanılayıcı Dallanmış Ağaç”
ve
“Yapılandırılmış Grid” |
|
10) |
Ölçmede yardımcı unsurların yapılandırılması:
*Tek cümleyle özet
sözlü soruları (Bloom Taksonomisi aracılığyla kendi sınavını değerlendir)
*ön değerlendirme ölçeği
|
FormativeAssessmentStrategies- http://www.ascd.org/publications/books/111005.aspx |
11) |
Proje Temelli ve Problem Temelli Ders Planı uygulaması örneklerle :
planın tanıtımı
başlıların açıklanması ve ölçmeyle ilgisinin sunulması:
Makale analizi raporu ile |
ISSN:1306-3111
e-Journal of New World Sciences Academy
2009, Volume: 4, Number: 2, Article Number: 1C0030 |
12) |
21. yy öğrenci profili nedir/kimdir?
Ölçme ile bu kimlik arasında nasıl bir bağ vardır? (örnek vaka analizleri yapılır)
|
öncelikli olarak Rubicon Atlas 21.yy öğrenci yetrlikleri/becerileri esas alınır.
ayrıca
https://globaldigitalcitizen.org/21st-century-skills-every-student-needs |
13) |
Vaka çalışmaları2: /ölçme türlerine göre verilen tepkilerin analizi/ “Biz ölçerken öğrenci ne görür ve anlar?” |
öğretmen deneyimleri ve pratikleri esas alınır. |
14) |
öğrenmenin değerlendirmesinde bazı araçların tanıtımı:
farklı tekniklerle dersin içeriğini geliştirme. |
Paul Black et al, Assessment for Learning, (Open University Press, Maidenhead, 2003)
http://www.hepgjournals.org/doi/abs/10.17763/haer.64.1.j57n353226536276?code=hepg-site |
15) |
- Planların tanıtılması ve disiplinlerarsı bağlamda öğretmenlerin deneyimlerinin paylaşılması.
- çıkış bileti etkinliğiyle dersin öğrenme çıktılarına ulaşma |
|
16) |
Final : PBL |
değerlendirme rubrikleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|