|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma,
Dersin Tanıtılması |
|
2) |
Eğitimde etik tartışması |
İlgili Okuma |
3) |
Eğitimde Etiğe İlişkin Konular |
İlgili Okuma |
4) |
İşe Alım |
İlgili Okuma |
5) |
İşe Alım
Olay analizi |
İlgili Okuma |
6) |
Tazminat ve çalışma konuları |
İlgili Okuma |
7) |
Terfi ve görev süresi konuları |
İlgili Okuma |
8) |
Sözleşme feshi, yenilenmemesi ve iş gücü azaltımı |
İlgili Okuma |
9) |
Akademik özgürlük |
İlgili Okuma |
10) |
Akademik özgürlük
Olay analizi |
|
11) |
Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar |
İlgili Okuma |
12) |
Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar |
İlgili Okuma |
13) |
Transkript ve derece konuları |
İlgili Okuma |
14) |
Genel değerlendirme |
|
15) |
Final |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları: |
Goonen, N. M. & Blechman, R. S. (1999). Higher Education Administration: A Guide to Legal, Ethical, and Practical Issues. USA: The GreenwoodEducators’Reference Collection.
Kaplin, W. A. & Lee, B. A. (2006). The Law of Higher Education. CA: Jossey-Bass |
Diğer Kaynaklar: |
Bowers, C. A. (1998). The Paradox of Technology: What's Gained and
Lost? Thought and Action, XIV(1), 49-57.
Fino, J. J.Campus Software Regulations Can Threaten Academic
Freedom. Retrieved December 1, 2003, from http://www.aaup.org/
publications/Footnotes/FN01/fn01jf.htm
Harrison, D. L. (2002, May 28). Higher Education Issues After The USA
Patriot Act. Retrieved November 20, 2003, from http://
www.nacua.org/documents/PatriotAct_Outline.pdf
Simmons, J. (2000). The Future of Academic Freedom: Educational
Technology and Academic Freedom. Retrieved November 13, 2003,
from http://www.ed.psu.edu/acsde/deos/deosnews/
deosnews10_3.asp
A survey of traditional and distance learning higher education members.
(2000). National Education Association.
Twigg, C. A. (2000). Who Owns Online Courses and Course Materials?
Intellectual Property Policies for a New Learning Environment.
Retrieved December 1, 2003, from http://www.center.rpi.edu/
PewSym/Mono2.html |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|