EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)


Program Tanımı

Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ve yayılımı, dünyada ve Türkiye’de örgün ve yaygın eğitimin yanı sıra, kurum içi eğitimlerde de bilgisayara veya teknolojiye dayalı birçok öğrenme çözümlerine ve zengin öğrenme ortamlarına gerek duyulmaktadır. Eğitim Teknolojisi bir bilim alanı olarak, öğrenme-öğretme ortamlarında bu teknolojilerin en etkili ve verimli şekilde nasıl kullanılabileceği (yüz yüze ve/veya çevrimiçi) sorusuna yenilikçi bir bakış açısıyla cevap aramaktadır. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisans Programı, öğrenme-öğretme ortamlarında teknoloji tabanlı ya da destekli öğretim materyallerini tasarlayıp yürütmek ve öğrenmeyi ve performansı ölçme ve öğrenme sürecine destek sağlamak üzere çalışan veya çalışmak isteyen bireylere eğitim teknolojileri kapsamında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, program hem ilgili alandaki (öğretim tasarımı, görsel tasarım, medya tasarımı, etkileşim tasarımı, çoklu ortam tasarımı ve geliştirme) araştırmaları geliştirmeyi hem de farklı alanlardaki (endüstri ve eğitim) uygulamalara yönelik, yaratıcı ve yenilikçi fikirler oluşturarak bu uygulamaların yaygınlaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of EĞİTİM TEKNOLOJİSİ(TÜRKÇE,TEZLİ)) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Tezli yüksek lisans programı toplam 24 krediden ve 120 AKTS den oluşmaktadır. Öğrenciler öğretim programında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan 8 ders ile Tez 1 - Seminer ve Tez 2 derslerinden başarılı olmak zorundadır. Bu programdan mezun olabilmek için programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 3.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gereklidir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bu programda önceki öğrenmelerin tanınması Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.

Mezunların Mesleki Profili

Mezunlarımız endüstri, üniversiteler ve yetişkin eğitimi kurumlarında eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü veya müfredat entegrasyon uzmanları olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu programda yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Program Kazanımları

1 Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4 Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5 Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6 Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9 Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10 Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11 Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12 Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Dersler
EDT5103 Öğretim Tasarımı
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı
EDT5187 Seminer
EDT5188-1 Yüksek Lisans Tezi
EDT5188-2 Yüksek Lisans Tezi
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
Departmental Elective
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
CNG5003 İleri Düzey İstatistik
CNG5102 Nitel Araştırma Yöntemleri
COP4604 Microsoft Technology ile Öğrenme Tasarımı
EAP5101 Eğitim Yönetimi ve Organizasyon
EAP5102 Örgütsel Davranış ve Liderlik
EAP5103 Eğitim Kurumlarında Finans ve Yönetişim
EAP5104 Eğitim Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama
EAP5107 Eğitim ve Yönetim Hukuku
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama
EAP5109 Eğitimde ve Öğretimde Etik
EAP5110 Eğitim Kurumlarında Kültür ve Değişim
EAP5111 Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular
EAP5112 Eğitim Kurumlarında Performans Değerlendirme
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları
ECE5108 Okul Öncesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
ECE5113 Okul Öncesi Eğitimde Müfredat Geliştirme
EDE5111 Öğrenme Sistemleri Tasarımı
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu
EDE5114 Eğitsel Değişim için Tasarım ve Eylem
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar
EDE5121 Eğitimde Ölçme
EDE5122 Eğitimde Değerlendirme
EDE5123 Eğitsel Ölçüm Uygulamaları
EDE5124 Madde Tepki Kuramına Giriş (IRT)
EDE5125 Eğitsel Ölçmelerdeki Gelişmeler
EDE5126 Bilgisayar Destekli Sınav
EDE5127 Eğitsel Değerlendirmelerde Çok Değişkenli Araştırma
EDE5131 Yakınsak ve Iraksak Becerilerin Ölçülmesi
EDE5182 Eğitim Tasarımı ve Değerlendirmesinde Özel Konular
EDT5001 Eğitim Teknolojisi Alanı, Teorisi ve Uzmanlığı
EDT5004 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı
EDT5005 Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uygulama
EDT5014 Oyun temelli öğrenme
EDT5020 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular
EDT5101 Eğitim Teknolojisinin Temelleri
EDT5105 Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uygulama
EDT5106 Eğitim Teknolojisinde Proje Yönetimi
EDT5107 Eğitim Teknolojisinde Ürün ve Süreç Değerlendirme
EDT5108 İleri Öğretim Tasarımı
EDT5109 İnsan Performans Teknolojisi
EDT5110 Yetişkin Eğitimi ve Bilişim Teknolojileri
EDT5111 İnternet Tabanlı Programlama
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi
EDT5113 Çevrimiçi İşbirliğine Dayalı Öğrenme
EDT5114 Oyun Temelli Öğrenme
EDT5115 Kurumlarda Teknoloji Yönetimi
EDT5116 Grafik Tasarımı
EDT5117 Eğitsel Video
EDT5118 Uyarlanabilir/Yardımcı Teknolojiler
EDT5119 Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EDT5120 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular
EDT6011 Teknoloji ile Bütünleştirici Eğitim
EDT6013 Çevrimiçi Özgün Ölçme
ELT5021 Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme
GTE5103 Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitiminde Eleştirel Konular
ISL5071 Yönetim Bilişim Sistemleri
ISL5112 Performans Değerleme
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5103 Öğretim Tasarımı 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5187 Seminer 0 0 0 10
EDT5188-1 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5188-2 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ