|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. |
- |
2) |
• Eğitsel tasarımın temel bileşenleri
• Öğrenme tasarımına temel olan kuramlar
|
- |
3) |
İhtiyaç analizi |
- |
4) |
Öğrenen analizi |
- |
5) |
Kazanımların belirlenmesi |
- |
6) |
Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
- |
7) |
Materyal seçimi ve geliştirilmesi |
- |
7) |
Materyal seçimi ve geliştirilmesi |
- |
8) |
Vize |
- |
9) |
Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 1 |
- |
10) |
Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 2 |
- |
11) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) |
- |
11) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) |
- |
12) |
UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 2) |
- |
13) |
Öğretim kurgusunun değerlendirilmesi |
- |
15) |
Sunumlar |
- |
15) |
Sunumlar |
- |
16) |
Final |
- |
Ders Notları: |
- |
Diğer Kaynaklar: |
Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık.
Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|