EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5071 Yönetim Bilişim Sistemleri Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Dersin Amacı: Bilgi sistemlerini, kurumlardaki uygulamalarını, iş modelleri ve yönetsel karar vermedeki etkilerini ve önemini anlamak. Bilgi sistemlerinin seçiminde, kurulmasında ve yönetiminde önemli hususları bilmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler bilişim teknolojileri hakkında yönetsel bilgi sahibi olmanın yanı sıra bilişim sistemi kurma yeteneğine ulaşacaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgili konulara hazırlık yaparak derste tartışırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme Enformasyon Sistemleri Vaka Uygulamalası
2) İşletme Enformasyon Sistemleri Vak'a uygulaması
3) İşletme Enformasyon Sistemleri Vak'a uygulaması
4) İşletme Enformasyon Sistemleri Vak'a uygulaması
5) Enformasyon Sistemleri Altyapısı - Donanım Örnek donanım bileşenlerinin temin edilmesi
6) Enformasyon Sistemleri Altyapısı - Donanım Örnek donanım bileşenlerinin temin edilmesi
7) Enformasyon Sistemleri Altyapısı - Yazılım
8) Enformasyon Sistemleri Altyapısı - Yazılım
9) Telekomünikasyon ve Ağ Sistemleri
10) Telekomünikasyon ve Ağ Sistemleri
11) Karar Destek Sistemleri
12) Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
13) Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
14) Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

Kaynaklar

Ders Notları: YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ -Dijital İşletmeyi Yönetme- (Management Information Systems -Managing the Digital Firm) 12. Basımdan Çeviri Kenneth C. Laudon , Jane P. Laudon ISBN: 978-605-133-158-4
Diğer Kaynaklar: Yönetim Bilgi Sistemleri Hadi Gökçen ISBN: 979-994-434-124-9 Yöneticiler için Bilişim Teknolojileri ve Enformasyon Sistemleri, Tunçhan Cura ISBN: 978-975-322-524-3

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 2 20
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 2 60
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.