|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) |
Yaratıcı Düşünmenin Engeller
Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması
Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması
Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Sinektik Tekniği
Tondoo Uygulaması
Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
SCAMPER Tekniği
SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) |
STAMPS
Zorlanan ilişkiler Tekniği
Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) |
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
|
Ders Notları: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|