MÜZİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. |
2) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |
Program Kazanımları | TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 21 - Sanat |
1 - Bilgi | ||
Kuramsal - Olgusal | ||
1) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1) Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. 2) Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. 3) Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. 4) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
2 - Beceriler | ||
Bilişsel - Uygulamalı | ||
1) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. 2) Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 3) Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. 4) Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. 5) Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. |
3 - Yetkinlikler | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1) Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. 2) Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. 3) Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. 4) Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. 5) Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. 6) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). 7) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
1) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1) Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. 2) Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. 3) Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. 4) Öğrenmeyi yönlendirir. |
Alana Özgü Yetkinlik | ||
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. 2) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1) Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. 2) Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. 3) Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
1) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1) Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. 1) Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. 2) Proje süreçlerini planlar. |
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. |
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. |
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. |
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
6) İcra bilgilerinin yanında akademik araştırma ve ürün ortaya koyma yöntemleri konusunda bilgiler edinebilme. Proje, makale, bildiri gibi farklı ürünlerde eserler verme. |