REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar |
2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. |
2) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. |
3) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. |
2) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır |
2) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır |
Program Kazanımları | TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 34 - İşletme ve Yönetim Bilimleri |
1 - Bilgi | ||
Kuramsal - Olgusal | ||
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar 2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
2 - Beceriler | ||
Bilişsel - Uygulamalı | ||
1) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. 2) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. 3) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. 3) Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
3 - Yetkinlikler | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
1) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. 2) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. |
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2) Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4) Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Öğrenme Yetkinliği | ||
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
1) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır 2) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1) Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2) Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. 3) Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. 4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
1) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır |
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1) Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 2) Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. 3) Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
1) Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar |
2) Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3) Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. |
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. |
5) Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. |
6) İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. |
7) Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. |
8) İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. |
9) Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır |
10) Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. |
11) İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır |