FINANCIAL TECHNOLOGY (ENGLISH, THESIS) | |||||
Master | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF-LLL: Level 7 |
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Graduates of the FinTech Master Program build the skills of understanding, analyzing and also leading the transformation of conventional financial institutions via new technologies, such as Blockchain and Artificial Intelligence. |
2) Being able to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate level qualifications. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field. |
2) To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines. |
3 - Competences |
Communication and Social Competence |
1) To be able to systematically transfer current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
Learning Competence |
Field Specific Competence |
1) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the fields related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility. |
Program Outcomes | TR-NQF-HE 7 (Master) Level Descriptors | TR-NQF-HE Main Field Descriptors 34 - Business and administration |
TR-NQF-HE Main Field Descriptors 46 - Mathematics and statistics |
TR-NQF-HE Main Field Descriptors 48 - Computing |
TR-NQF-HE Main Field Descriptors 52 - Engineering and Engineering Trades |
1 - Knowledge | |||||
Theoretical - Conceptual | |||||
1) Graduates of the FinTech Master Program build the skills of understanding, analyzing and also leading the transformation of conventional financial institutions via new technologies, such as Blockchain and Artificial Intelligence. 2) Being able to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate level qualifications. |
1) Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. 2) Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
1) Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
2 - Skills | |||||
Cognitive - Practical | |||||
1) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field. 2) To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines. |
1) Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with. 2) Interpret the knowledge about the field by integrating the information gathered from different disciplines and formulate new knowledge. 3) Solve the problem faced related to the field by using research methods. |
1) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. 2) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. 3) Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
1) Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 2) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
1) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 2) Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
3 - Competences | |||||
Communication and Social Competence | |||||
1) To be able to systematically transfer current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
1) Communicate current developments and studies within the field to both professional and non-professional groups systematically using written, oral and visual techniques by supporting with quantitative and qualitative data. 2) Investigate, improve social connections and their conducting norms with a critical view and act to change them when necessary 3) Communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B2 General Level. 4) Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required by the field. |
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2) Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4) Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3) Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar |
1) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3) Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4) Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 6) Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 7) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 8) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
Learning Competence | |||||
1) Evaluate knowledge and skills acquired at proficiency level in the field with a critical approach and direct the learning. |
1) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
1) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir. |
1) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3) Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
Field Specific Competence | |||||
1) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the fields related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. |
1) Audit the data gathering, interpretation, implementation and announcement stages by taking into consideration the cultural, scientific, and ethic values and teach these values. 2) Develop strategy, policy and implementation plans on the issues related to the field and assess the findings within the frame of quality processes. 3) Use the knowledge, problem solving and/or implementation skills in interdisciplinary studies. |
1) Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2) Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. 3) Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. 4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4) Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
1) Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
1) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility | |||||
1) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility. |
1) Independently conduct studies that require proficiency in the field. 2) Take responsibility and develop new strategic solutions as a team member in order to solve unexpected complex problems faced within the applications in the field. 3) Demonstrate leadership in contexts that require solving problems related to the field. |
1) Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 2) Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. 3) Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
1) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
1) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2) Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4) Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 6) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
1) Graduates of the FinTech Master Program build the skills of understanding, analyzing and also leading the transformation of conventional financial institutions via new technologies, such as Blockchain and Artificial Intelligence. |
2) Being able to develop and deepen their knowledge at the level of expertise in the same or a different field, based on undergraduate level qualifications. |
3) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field. |
4) To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines. |
5) To be able to systematically transfer current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
6) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the fields related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. |
7) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility. |