Bahçeşehir UniversityDegree Programs STRATEGIC MARKETING AND BRAND MANAGEMENT (TURKISH, NONTHESIS)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementBologna CommissionNational Qualifications
STRATEGIC MARKETING AND BRAND MANAGEMENT (TURKISH, NONTHESIS)
Master TR-NQF-HE: Level 7 QF-EHEA: Second Cycle EQF-LLL: Level 7

Program Outcomes

Classified

1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Being able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise, based on undergraduate level qualifications.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field of marketing and branding.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of marketing and branding and to produce solutions by taking responsibility.
Learning Competence
1) To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of marketing and brands expertise and to direct their learning.
Field Specific Competence
1) To be able to systematically convey the current developments in the field of marketing and brandıng and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the field of marketing and branding and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes.

Program Gains Program Level

Program Outcomes TR-NQF-HE 7 (Master) Level Descriptors TR-NQF-HE Main Field Descriptors
31 - Social and behavioural science
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
34 - Business and administration
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Being able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise, based on undergraduate level qualifications.
1) Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications.
2) Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with.
1) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
1) Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
5) Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
6) Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
7) Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field of marketing and branding.
1) Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with.
2) Interpret the knowledge about the field by integrating the information gathered from different disciplines and formulate new knowledge.
3) Solve the problem faced related to the field by using research methods.
1) Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.
3) Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.
4) Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.
5) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
6) Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
7) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.
1) Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
2) Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3) Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of marketing and branding and to produce solutions by taking responsibility.
1) Communicate current developments and studies within the field to both professional and non-professional groups systematically using written, oral and visual techniques by supporting with quantitative and qualitative data.
2) Investigate, improve social connections and their conducting norms with a critical view and act to change them when necessary
3) Communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B2 General Level.
4) Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required by the field.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.
3) Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.
4) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
5) İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
6) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4) Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Learning Competence
1) To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of marketing and brands expertise and to direct their learning.
1) Evaluate knowledge and skills acquired at proficiency level in the field with a critical approach and direct the learning.
1) Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir.
2) Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
3) Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
5) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
7) Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
1) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Field Specific Competence
1) To be able to systematically convey the current developments in the field of marketing and brandıng and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data.
1) Audit the data gathering, interpretation, implementation and announcement stages by taking into consideration the cultural, scientific, and ethic values and teach these values.
2) Develop strategy, policy and implementation plans on the issues related to the field and assess the findings within the frame of quality processes.
3) Use the knowledge, problem solving and/or implementation skills in interdisciplinary studies.
1) Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
3) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5) Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
6) Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
7) Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
1) Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2) Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
3) Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the field of marketing and branding and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes.
1) Independently conduct studies that require proficiency in the field.
2) Take responsibility and develop new strategic solutions as a team member in order to solve unexpected complex problems faced within the applications in the field.
3) Demonstrate leadership in contexts that require solving problems related to the field.
1) Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
2) Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.
3) Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.
4) Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.
5) Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.
6) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
1) Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
2) Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
3) Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.

Conjoined

1) Being able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise, based on undergraduate level qualifications.
2) To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field of marketing and branding.
3) To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of marketing and branding and to produce solutions by taking responsibility.
4) To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of marketing and brands expertise and to direct their learning.
5) To be able to systematically convey the current developments in the field of marketing and brandıng and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data.
6) To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the field of marketing and branding and to evaluate the results obtained within the framework of quality processes.