ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)


Program Tanımı

Çocuk Gelişimi programı, çocukların en yüksek faydasını gözeterek, ülkemizde normal gelişim gösteren, özel gereksinimi olan, hasta, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların eğitim ve danışmanlık ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturulmuştur. Bu programın hedefi, 0-18 yaş arasındaki normal gelişim gösteren, özel gereksinimli ve korunmaya muhtaç çocukların gelişimini destekleyici eğitim programları hazırlayabilen; ihtiyaçlarına göre kişi, kurum ve kuruluşlara danışmanlık ve yayın hizmetleri sunabilen; çocuk, aile, eğitimciler ve toplumla ilgili modern yaklaşımları kullanarak projeler geliştirebilen, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında çocuğa, aileye ve topluma hizmet sunan tüm birimlere donanımlı ve nitelikli meslek uzmanları yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of ÇOCUK GELİŞİMCİ) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, ÖNLİSANS seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) ile kabul olmaktadır. Lise mezunu olan adaylar; ÖSYM tarafından yapılmakta olan Yükseköğretim Kurumları Sınavının Temel Yeterlilik Testinden alacakları puana göre ÖSYM tarafından yayımlanan Tercih Kılavuzuna uygun olarak tercihlerini yaptıkları, Programın o sene için belirlenecek taban puanını sağladıkları, ÖSYM Sonuç Açıklama Sistemi verilerine göre Programa kaydolmaya hak kazandıkları ve belirlenen tarihler arasında kayıtlarını yaptıkları takdirde Programda öğrenci olabilirler.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu program, yüksek öğretimde Çocuk Gelişimi alanında 120 AKTS kredilik beşinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Çocuk Gelişimi alanında Önlisans derecesine sahip olunur.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Mezunların Mesleki Profili

Çocuk Gelişimi Programı'ndan mezun olan öğrenciler, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'na bağlı kreş ve gündüz bakım evlerinde grup sorumlusu veya yardımcı öğretmen olarak; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anaokulları ve anasınıflarında yardımcı eğitmen olarak; hastanelerin çocuk servislerindeki oyun odalarında yardımcı eğitmen olarak; ayrıca Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde yardımcı eğitmen olarak çalışabilirler. Bunun yanı sıra, çocuk yayınları ve oyuncak sektörü gibi alanlarda da çocuk gelişimi meslek elemanı ve tasarımcı olarak görev alabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puana sahip olmaları koşuluyla üniversitelerin “Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi, Sosyal Hizmet, Sağlık Yönetimi ve Özel Eğitim Öğretmenliği ”, lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.

Program Kazanımları

1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak
2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
3 Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak
4 Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak
5 Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak
6 Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak
7 Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak
8 Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak
9 Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak
10 Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak
11 Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak
12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Dersler
BPR1021 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1
CGL1001 Çocuk Gelişimi I 5 5 5 4 1 1 2 1 1 2 2 2
CGL1002 Çocuk Gelişimi II 5 5 5 4 1 1 2 1 1 2 2 2
CGL1005 Okul Öncesi Eğitime Giriş 5 4 2 4 2 1 2 1 5 1 1 1
CGL1013 Özel Eğitim I 5 4 1 5 3 1 5 1 1 1 1 1
CGL1014 Özel Eğitim II 5 4 1 5 3 1 5 1 1 1 1 1
CGL1018 Çocukta Oyun ve Drama 5 5 1 3 5 1 1 1 4 4 1 1
CGL2003 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı 5 5 2 5 1 1 2 1 1 1 1 3
CGL2011 Özel Eğitimde Uygulamalar I 5 5 1 5 4 1 5 1 1 1 1 4
CGL2015 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme 5 5 5 4 3 1 1 1 5 3 1 1
CGL2020 Özel Eğitimde Uygulamalar II 5 5 1 5 4 1 5 1 1 1 1 4
CGL2022 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama 5 5 5 4 3 3 1 2 5 2 1 5
CGL2023 İşyeri Eğitimi 5 5 5 4 4 1 5 1 2 1 1 1
CGL2024 Özel Eğitimde Uygulamalar II 5 3 5 4 4 3 5 3 5 5 4 5
ENG1071 İngilizce I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ENG1072 İngilizce II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
HST1071 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
HST1072 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
LAW1154 Çocuk Hukuku ve Çocuk Psikolojisi 3 5 1 5 1 1 1 3 1 1 1 1
TGT2006 İlk Yardım 1 5 1 4 1 1 1 1 1 1 1 5
TLL1071 Türk Dili ve Edebiyatı I 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
TLL1072 Türk Dili ve Edebiyatı II 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Departmental Elective
CGL2001 Eğitimde Materyal Geliştirme
CGL2007 Çocukla İletişim
CGL2009 Çocuk Beslenmesi
CGL2017 Çocuk ve Medya
CGL2018 Çocuk ve Resim
CGL2019 Çocuk Edebiyatı 5 5 2 4 2 1 1 2 1 5 1 2
GE-Elective
COP1301 İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
COP1302 Dale Carnigie ile Etkili İletişim Becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
COP1303 TMI-Geleceğini Önceden Planla 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1065 Uygarlık Tarihi I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1066 Uygarlık Tarihi II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1111 Sanat ve Din 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1112 Klasik Türk Sanatı ve Sanatçıları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1113 Avrupa Sanatı 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1114 Türkiye’de Güzel Sanatlar 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1115 Sanat Tarihine Giriş 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1121 Tiyatroya Giriş 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1122 Shakespeare ve Çağdaş Yorumları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1123 Tiyatro'da Özel Konular 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1124 Türk Tiyatrosu 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1131 Klasik Müziğe Giriş 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1132 Klasik Müzik'te Eğilimler 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1133 Yirminci Yüzyılda Müzik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1134 Klasik Türk Müziğine Giriş 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1201 Şehir ve Kültür 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1202 İmparatorluklar Şehri İstanbul'un Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1203 Küreselleşme ve İstanbul 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1204 Sosyal ve Tarihsel Perspektifte İstanbul 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1205 Berlin'e Çoklu Bakış 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1206 İstanbul'un Sanal Keşfi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1211 Kent ve Peyzaj 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1302 Dale Carnigie ile Etkili İletişim Becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1303 TMI-Geleceğini Önceden Planla 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1320 2030 Gündemi`ne Giriş 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1403 Fransızca I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1404 Fransızca II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1405 Almanca I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1406 Almanca II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1409 Italyanca I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1410 İtalyanca II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1413 Osmanlı Türkçesi I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1415 Rusça I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1416 Rusça II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1417 İspanyolca I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1418 İspanyolca II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1431 Türk İşaret Dili 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1432 Özel Amaçlı İngilizce I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1433 Özel Amaçlı İngilizce II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1439 Rusça III 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1440 Rusça IV 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1501 Anadolu Uygarlıkları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1502 Bilim Tarihinde Büyük Buluşlar ve Keşifler 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1503 Ege'de Türk ve Yunan İlişkileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1504 Yemek Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1505 Akdeniz Dünyası Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1506 Modern Ortadoğu Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1508 Tarihi Değiştiren Savaşlar 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1509 20.yy. Siyasal Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1510 Çağdaş Almanya 1945`ten beri Tarih, Siyaset ve Toplum 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1511 Avrupa Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1513 Dinler Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1514 Osmanlı Kültür Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1515 Yeni Dini Akımlar 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1601 Yerel Yönetimlerde İletişim 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1602 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1604 Kişilerarası İletişim 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1605 Popüler Kültür 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1606 Önyargı ve Şiddet 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1607 Etik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1608 Avrupa Entegrasyonu ve Türk Avrupa İlişkileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1610 Yenilikçi Liderlik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1611 Etkili İletişim Becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1612 Politik iletişim Kampanyaları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1613 Seçimler ve Kampanya Yönetimi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1614 Sosyal Medya Yönetimi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1615 Algı Yönetimi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1616 Trafik ve Yol Güvenliği 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1618 İletişim ve Stres Yönetimİ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1619 İletişimde Medya Kullanımı 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1620 Görsel Okuryazarlık 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1621 Kurumiçi İletişim ve Yenilik Yönetimi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1622 Yaratıcı Düşünce ve Girişimcilik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1623 Moda ve Medya 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1625 Oyunlar ve Kültür 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1701 Yaratıcı Edebiyat 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1702 Eleştirel Düşünce ve Edebiyat Eleştirisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1704 Edebiyatta Akımlar 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1705 Edebiyat ve Toplum 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1706 Modern Türk Romanı ve Hikayeleri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1707 Modern Türk Şiiri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1710 Türk Şairleri ve Şiiri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1801 20. yy. Düşünce Tarihi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1802 Estetik ve Felsefe 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1803 Çağdaş Felsefe 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1804 İslam Felsefesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1806 Yaşam Felsefesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1807 Siyaset Felsefesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1808 Din Felsefesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1809 Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1810 System-Tasarım Düşüncesi ve Yönetim 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1821 Klasik Mantık 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1822 Mantık I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1823 Mantık II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
GEP1824 Modern Mantık 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1021 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 1 2 2 3
CGL1001 Çocuk Gelişimi I 4 0 4 9
CGL1005 Okul Öncesi Eğitime Giriş 2 0 2 6
CGL1013 Özel Eğitim I 3 0 3 5
ENG1071 İngilizce I 1 2 2 3
HST1071 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 2 0 2 2
TLL1071 Türk Dili ve Edebiyatı I 2 0 2 2
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1002 Çocuk Gelişimi II 4 0 4 9
CGL1014 Özel Eğitim II 3 0 3 7
CGL1018 Çocukta Oyun ve Drama 0 2 1 7
ENG1072 İngilizce II 1 2 2 2
HST1072 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 0 2 2
LAW1154 Çocuk Hukuku ve Çocuk Psikolojisi 0 0 0 1
TLL1072 Türk Dili ve Edebiyatı II 2 0 2 2
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2003 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı 2 0 2 2
CGL2011 Özel Eğitimde Uygulamalar I 0 4 2 4
CGL2015 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme 2 0 2 2
CGL2023 İşyeri Eğitimi 0 0 0 6
TGT2006 İlk Yardım 2 0 2 3
GE-Elective 3 4
Departmental Elective 2 3
Departmental Elective 2 3
Non-Departmental Elective 2 3
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2020 Özel Eğitimde Uygulamalar II 1 2 2 3
CGL2022 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama 0 2 1 2
CGL2024 Özel Eğitimde Uygulamalar II 0 4 2 8
Non-Departmental Elective 2 3
Departmental Elective 2 3
Departmental Elective 2 3
GE-Elective 3 4
GE-Elective 3 4
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) - SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU

Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Bölüm Başkanı

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
E-posta: aysen.yalin@bau.edu.tr
Telefon: +90