ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1002 | Çocuk Gelişimi II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin, normal gelişim gösteren çocukların fiziksel gelişimini, psiko-motor gelişimini, bilişsel gelişimini, dil gelişimini izleyebilmeleri ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çocukların bilişsel gelişimlerini değerlendirebilecek ve izleyebilecekler 2. Çocukların fiziksel gelişimlerini değerlendirebilecek ve izleyebilecekler 3. Çocukların dil gelişimlerini değerlendirebilecek ve izleyebileceklerdir |
Bu dersin içeriğini çocukların bilişsel, fiziksel ve dil gelişimlerine yönelik kavram ve yöntemler oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çocuk ve ergenlerde sosyal gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Çocuk ve ergenlerde sosyal gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Çocuk ve ergenlerde ahlak gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Çocuk ve ergenlerde ahlak gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Çocuk ve ergenlerde cinsel gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Çocuk ve ergenlerde cinsel gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Çocuk ve ergenlerde cinsel gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Çocuk ve ergenlerde kişilik gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Çocuk ve ergenlerde kişilik gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Çocuk ve ergenlerde toplumsal kimlik gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Çocuk ve ergenlerde toplumsal kimlik gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Çocuk ve ergenlerde gelişimsel sorunlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Çocuk Gelişimi, Pınar Bayhan ve İsmihan Artan, Morpa Yayınalrı: 2011 İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Proje | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 226 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 5 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 5 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 5 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 5 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 5 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 5 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 5 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 5 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 5 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 5 |