ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1005 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler ; 1. Okul Öncesi Eğitim Programına ve Planlarına Hakim Olacak, 2. Okul Öncesi Eğitim Alan Derslerinde Kullanılacak Temel Etkinlik Bilgilerine Sahip Olacaklardır. |
Okul Öncesi Eğitime Giriş Dersinde Okul Öncesi Eğitimin Önemi, Amacı, İlkeleri, Tarihçesi, Okul Öncesi Eğitimde Personel, Okul Öncesi Eğitimde Fiziki Şartlar, Okul Öncesi Eğitim Programı ve Planı, Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler, Dünyada Uygulanan Alternatif Okul Öncesi Eğitim Programları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Okul Öncesi Eğitimin Tarihçesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Okul Öncesi Eğitimin Tarihçesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Okul Öncesi Eğitimin Önemi, Amacı, İlkeleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Okul Öncesi Eğitimde Personel | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Okul Öncesi Eğitimde Fiziki Şartlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
7) | Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Planı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
11) | Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
12) | Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler (Rutin Etkinlikler) | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Okul Öncesi Eğitimde Etkinlikler | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Dünyada Uygulanan Alternatif Okul Öncesi Eğitim Programları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Ayla Oktay, Epsilon Yayınları: 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Konu ile ilgili internet yayınları ve akademik yayınlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 28 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 28 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 7 | 13 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 5 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 4 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 4 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 4 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 2 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 5 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 4 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 4 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |