ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2003 | Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Prof. Dr. AYNUR GÜMÜŞ Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk ruh sağlığına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve öğrencilerin çocuk ruh sağlığı ile ilgili uzmanlarla işbirliğini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çocuğu tanıyabilir. 2. Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilir. 3. Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanıyabilir. 4. Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik edebilir. |
Bu ders kapsamında çocuğu tanımak, çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilmek, çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak, çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik etmek, çocuk psikolojisi, ruh sağlığı, uyum ve davranış bozuklukları yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ruh sağlığının tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | 1. Çocuklarda Kişilik ve Benlik Özellikleri; 2. Çocuklarda Güdüler / Duyum ve Algı; | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Çocuklarda Savunma Mekanizmaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Çocuklarda Savunma Mekanizmaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Bozuklukları ve Ruhsal Sorunlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Özel Sorunları Olan Çocuklar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Özel Sorunları Olan Çocuklar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Çocuklarda Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Yörükoğlu. A. (1983). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk. Ankara. Aydın Kitabevi.Ekşi. A. (1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul:Nobel Tıp Kitapevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 3 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 3 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 3 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 3 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 2 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 3 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |