POV3435 Black and White DarkroomBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3435 Siyah ve Beyaz Karanlık Oda Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. DENİZ DENİZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, karanlık oda ekipmanlarının kullanımına giriş yapmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kendi fotoğrafik stilini geliştirir.
2. Klasik siyah-beyaz baskı yapar.
3. Ekipman ve malzemeleri etkin kullanabilir.
4. Film ve baskı kağıdı türlerine hakim olur.
5. İleri düzey baskı teknikleri kullanır.

Dersin İçeriği

Farklı fotoğraf filmi malzemeleri, baskı teknikleri ve klasik siyah-beyaz banyo ve baskı teknikleri üzerine yoğunlaşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğrafa giriş ve temel prensipler.
2) Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler. Ödevler üzerine çalışma.
3) Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu. Ödevler üzerine çalışma.
4) Baskı teknikleri. Ödevler üzerine çalışma.
5) Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. Ödevler üzerine çalışma.
6) Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
7) Emniyet ışığı testi. Ödevler üzerine çalışma.
8) Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. Ödevler üzerine çalışma.
9) Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
10) Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. Ödevler üzerine çalışma.
11) Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. Ödevler üzerine çalışma.
12) Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
13) Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I. Ödevler üzerine çalışma.
14) Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 4 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 7 28
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.