POV3344 Fashion PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3344 Moda Fotoğrafçılığı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri moda fotoğrafçılığının temel kavramları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Moda fotoğrafı janrını tarihsel bağlamında anlar.
2. Moda fotoğrafında farklı tarz ve çeşitleri belirler.
3. Moda endüstrisinin fotoğraf uygulamaları ile ilgili etkenlerini analiz eder.
4. Bu endüstrinin etkenleri ile işbirliği içinde çalışmak için teknikler geliştirir.
5. Stüdyoda ve dış mekanda moda fotoğrafı uygulaması gerçekleştirme becerisi edinir.
6. Moda fotoğrafının usüllerini kullanmada ustalık gösterir.
7. Yerel moda pazarının yerel ihtiyaçlarını analiz eder.

Dersin İçeriği

Dış mekan ve stüdyo çekimlerinde moda ve fotoğrafı birleştirecek uygulamaların yanısıra moda endüstrisinin ve markaların işleyişi hakkında bilgi vermektedir. Tüm bu konular dünyanın her yerinden örneklerle çalışılacaktır. Dijital iş akışı, ışık, kostüm, saç, makyaj ve aksesuar kullanımı tanıtılacak ve bilinen moda fotoğrafçılarının işlerinden örnekler verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
2) Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. Ödevler üzerine çalışma.
3) Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton. Ödevler üzerine çalışma.
4) Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları. Ödevler üzerine çalışma.
5) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon. Ödevler üzerine çalışma.
6) Stüdyoda uygulama. Ödevler üzerine çalışma.
7) Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş. Ödevler üzerine çalışma.
8) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz. Ödevler üzerine çalışma.
9) Konuk fotoğrafçı. Ödevler üzerine çalışma.
10) Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci. Ödevler üzerine çalışma.
11) Açık hava uygulaması. Ödevler üzerine çalışma.
12) Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları. Ödevler üzerine çalışma.
13) Konuk fotoğrafçı ve stilist. Ödevler üzerine çalışma.
14) Final projeleri üzerine tartışılması. Final projesi üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly. And a reading list will be announced according to the student profile.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3