POV3344 Fashion PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3344 Moda Fotoğrafçılığı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri moda fotoğrafçılığının temel kavramları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Moda fotoğrafı janrını tarihsel bağlamında anlar.
2. Moda fotoğrafında farklı tarz ve çeşitleri belirler.
3. Moda endüstrisinin fotoğraf uygulamaları ile ilgili etkenlerini analiz eder.
4. Bu endüstrinin etkenleri ile işbirliği içinde çalışmak için teknikler geliştirir.
5. Stüdyoda ve dış mekanda moda fotoğrafı uygulaması gerçekleştirme becerisi edinir.
6. Moda fotoğrafının usüllerini kullanmada ustalık gösterir.
7. Yerel moda pazarının yerel ihtiyaçlarını analiz eder.

Dersin İçeriği

Dış mekan ve stüdyo çekimlerinde moda ve fotoğrafı birleştirecek uygulamaların yanısıra moda endüstrisinin ve markaların işleyişi hakkında bilgi vermektedir. Tüm bu konular dünyanın her yerinden örneklerle çalışılacaktır. Dijital iş akışı, ışık, kostüm, saç, makyaj ve aksesuar kullanımı tanıtılacak ve bilinen moda fotoğrafçılarının işlerinden örnekler verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
2) Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. Ödevler üzerine çalışma.
3) Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton. Ödevler üzerine çalışma.
4) Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları. Ödevler üzerine çalışma.
5) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon. Ödevler üzerine çalışma.
6) Stüdyoda uygulama. Ödevler üzerine çalışma.
7) Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş. Ödevler üzerine çalışma.
8) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz. Ödevler üzerine çalışma.
9) Konuk fotoğrafçı. Ödevler üzerine çalışma.
10) Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci. Ödevler üzerine çalışma.
11) Açık hava uygulaması. Ödevler üzerine çalışma.
12) Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları. Ödevler üzerine çalışma.
13) Konuk fotoğrafçı ve stilist. Ödevler üzerine çalışma.
14) Final projeleri üzerine tartışılması. Final projesi üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly. And a reading list will be announced according to the student profile.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4