Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş. |
|
2) |
Düşünce sistematikleri,
yaratıcılığın ilkeleri,
akıl uyarımı ve üretim yöntemleri,
fotoğraf ve yaratma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Sanatlarda ilişkisellik.
Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Fotoğraf ve ilkelerini okuma.
Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı.
Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf.
Kültür ve sanat tarihi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Fotoğrafın üretim süreci.
İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları.
Fotoğraf ve gerçeklik.
Kanıt olarak fotoğraf.
Belleğin yerine fotoğraf.
Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Reklam Fotoğrafçılığı.
Fotoğraf: Neden Sanat! |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım.
Fotoğraf ve zaman kavramı.
Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı.
Oryantalizm ve coğrafi meseleler. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Bir fotoğraf oluşturma.
Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Algıdan teoriye. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Kompozisyonun temelleri.
Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Sayısallaştırma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Felsefe ve fotoğraf estetiği.
Fotoğraf ve antropoloji. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Yaratıcı düşünme.
Medya olarak fotoğraf.
Özel bir dil olarak fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|