Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi MELİS ÖZBEK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır.
Dersin öğretme yöntemi: ders anlatımı, okumalar, yazılı sınavlar, tartışmalar, uygulamalar, ödevler
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Yok |
2) |
Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? |
|
3) |
Yazma sürecinin başlangıcı |
|
4) |
Sözcükler ve sesler |
|
5) |
Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. |
|
6) |
Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak |
|
7) |
Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. |
|
8) |
Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri |
|
9) |
Etkili bir deneme nasıl yazılır |
|
10) |
Gazetecilik ve gazete yazarlığı |
|
11) |
Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi |
|
12) |
Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. |
|
13) |
Yazının Redaksiyonu |
|
14) |
Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak |
2 |
2) |
Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
3) |
Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek |
|
4) |
Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek |
|
5) |
Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek |
|
6) |
Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek |
|
7) |
Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak |
|
8) |
Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |
|