VCD3144 Art & ConceptBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3144 Sanat ve Kavram Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler, 20 yüzyıla ait çağdaş sanat eserlerine dair felsefi tartışmalar üzerinden analizi yolu ile, modern ve postmodern dönemde ortaya çıkan sanat eserlerinde konsept kavramını anlayacaklardır.
Sanattaki deneysel çalışmalar ve yeni algılamalar 20 yüzyıldaki felsefi tartışmalar üzerinden çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Öğrenciler çağdaş sanatta konseptin önemini ve rolünü anlayacaklardır.
II.Öğrenciler, varlı ve bilgi felsefesi boyutunda sanat tartışmalarına aşinalık kazanacaklardır.
a.Frankfurt Okulu’na dair düşünceler
b.Çağdaş Sanat Paradigması
c.Avangardizm
d.Yapısalcılık
e.Psikoanaliz
III.Öğrenciler çağdaş sanat akımlarını öğreneceklerdir.
IV.Öğrenciler, sanat eserlerine ilişkin konsept ve fikirleri tartışırken çağdaş sanatın bilinen örneklerini tanıyacaklardır.

Dersin İçeriği

Çağdaş sanat ile çağdaş düşünce akımları arasındaki ilişkilerin teker teker irdelenmesi yolu, bağlam kavramının sanat alanındaki etkisinin kavranması öngörülmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Frankfurt Okulu, Theodor Adorno’nun görüşleri
2) Frankfurt Okulu, Walter Benjamin’in görüşleri
3) Frankfurt Okulu, Theories of Ernst Bloch, Georg Lukacs ve Horkheimer'ın görüşleri
4) Frankfurt Okulu hakkındaki görüşlerin tartışma yolu ile toparlanması
5) Yarıyıl Sınavı
6) Çağdaş Paradigma ve Sanat: Clement Greenberg ve Harold Rosenberg’in kuramları
7) Çağdaş Paradigma ve Sanat: Sprituality, Sublimation, Mistisism, Kitsch ve Sanat
8) Avangardism ve Neo-avagardism: Peter Bürger’in Avangardism Teorisi
9) Avangardism ve Neo-avagardism: Montage, New
10) Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author
11) Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author
12) Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Bilinçaltıcılık, Automatism, Freudyen ve Lacanyen teorilerin gerçeküstü yansımaları, Sanat ve Bilinçaltı
13) Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Lacan ve Mirror Periodi, Lacan ve Schoneprenia, Freud/Dışavurum teorisi, Psysco-analise and Art, Art Brut
14) Foucault: Politikanın Gücü ve Panoptikon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 5 % 40
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 36
Ödevler 6 40
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3