Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
-Etkili Öğretmen |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1 |
3) |
-Öğrencileri Tanıma & Anlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2 |
4) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
5) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
6) |
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4 |
7) |
Sınıf Gözlemleri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4 |
8) |
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5 |
9) |
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
10) |
-Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
11) |
-Soru sorma stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7 |
12) |
- Bireysel Öğrenme |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
13) |
-Bireysel Öğrenme
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
14) |
Dersi gözden geçirme
Genel tekrar
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. |
15) |
Final haftası |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|