Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Hafta: Etik ve İş |
|
2) |
2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler |
|
3) |
3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam) |
|
4) |
4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret |
|
5) |
5. Hafta: Pazarda Etik |
|
6) |
6. Hafta: Etik ve Çevre |
|
7) |
7. Hafta: Ara Sınav |
|
8) |
8. Hafta: Etik ve Çevre (devam) |
|
9) |
9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
10) |
10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
11) |
11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam) |
|
12) |
12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları |
|
13) |
13. Hafta: Örgütte Birey |
|
14) |
14. Hafta: Örgütte Birey (devam) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|