IB4323 Special Topics in Cross Cultural ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4323 Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYLA ESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dünyadaki kültürel farklılıklar konusunda etkili öğrenme ve maruz kalma, insanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmalarına yardımcı olabilir. İş dünyasında hem çeşitlilik hem de küreselleşmenin artması, özellikle kabul edilen, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli hale gelen müşteriler ve müşterilerle etkili bir şekilde çalışabilmeleri ve rakipler, mevcut, ortaklar ve hükümetler gibi ilgili oluşumlarla etkili bir şekilde rekabet gücü veya iş birliği yapabilmeleri için kültürler arası sürdürülebilirlik geliştirmelerini gerektirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsanların, grupların, kuruluşların ve toplumların kültürle nasıl aşılandığını anlayın.
2. Analitik ve analitik bir yaklaşımla kişinin kendi kültürünü ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farkları tanımlayabilmesi
kavramsal bakış açısı.
3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyon üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
4. Kültürel çeşitliliğin kuruluşları ve liderleri nasıl etkilediğini belirleyin.
5. Kültürel değişimin dinamiklerini anlayın.

Dersin İçeriği

Kültürü tanımlama, kültürleri karşılaştırma, kültürün işleyişi, kültürler arası karar verme, kültürel değişimi yönetme, çok kültürlü çalışma grupları ve ekipler, liderlik, motivasyon ve yapı konularında kültürel perspektifler.
Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, örnek olay inceleme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Mevcut değil
2) Yüz yüze ders yok (öğretmenin atölyesi nedeniyle katılım)
3) Kültürü Tanımlamak
4) Kültürün Karşılaştırılması
5) Kültürün Karşılaştırılması (devamı)
6) Kültür Nasıl Çalışır? Mevcut değil
7) Kültürlerarası Karar Verme ve Kültürel İkilemler
8) Arasınav Mevcut Değil
9) Kültürel Değişimi Yönetmek
10) Çok Kültürlü Çalışma Grupları ve Takımlar Mevcut değil
11) Kültürel Perspektifler Liderlik, Motivasyon, Yapı
12) Grup Proje Sunumları
13) Grup Proje Sunumları
14) Grup Proje Sunumları ve Kurs Özeti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Textbooks:
 Browaeys, M-J. and Price, R. (2019). Understanding Cross-Cultural Management, 4th Edition. Pearson.
 Thomas, D. C., & Inkson, K. (2021). Cross-Cultural Management. SAGE Publications, Inc. (US).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 18 3 54
Proje 1 30 30
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.