Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi FADİME İREM DOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FADİME İREM DOĞAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Mevcut Değil |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere ticaret teorisi/ticaret politikası araçları ve mevcut ticaret ilişkileri arasındaki ilişkiye atıfta bulunarak uluslararası ticaret ilişkileri ve müzakereler hakkında analitik bir bakış açısı kazandırmaktır. Ders iki kısma ayrılmaktadır: İlk olarak, bu dersin amacı para ekonomisi ve makroekonomiyi uluslararası finans alanına genişletmektir. Özellikle, uluslararası para ve sermaye piyasalarının temel işleyişini, ödemeler dengesi hesaplarını, ülkelerin makroekonomik politika kararlarını nasıl aldıklarını ve bu kararların faiz oranlarını, fiyatları ve döviz kurlarını nasıl etkilediğini öğreneceğiz. İkinci kısımda ise ticaret ve ticaret politikası araçlarına teorik bir yaklaşım ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin Tanıtımı ve Açıklaması |
|
2) |
Küresel Makroekonomi |
|
3) |
Döviz Kurları ve Döviz Piyasasına Giriş |
|
4) |
Döviz Kuru: Uzun Dönemde Parasal Yaklaşım |
|
5) |
Döviz Kuru: Kısa Dönemde Varlık Yaklaşımı |
|
6) |
Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi |
|
7) |
Ödemeler Dengesi: Finansal Küreselleşmeden Elde Edilen Kazançlar |
|
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Ödemeler Dengesi: Kısa Dönemde Üretim, Döviz Kurları ve Makroekonomik Politikalar |
|
10) |
Sabit Kurlar ve Dalgalı Kurlar: Uluslararası Para Deneyimi |
|
11) |
Döviz Kuru Krizleri: Sabit Kurların İşleyişi ve Çöküş Nedenleri |
|
12) |
Ticaret Politikasının Araçları ve Ticaret Politikasının Siyasi Ekonomisi |
|
13) |
Gelişmekte Olan Ülkelerde Ticaret Politikası |
|
14) |
Ticaret Politikasındaki Tartışmalar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|