IB3414 International Trade PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB3414 Uluslararası Ticaret Politikası Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FADİME İREM DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi FADİME İREM DOĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere ticaret teorisi/ticaret politikası araçları ve mevcut ticaret ilişkileri arasındaki ilişkiye atıfta bulunarak uluslararası ticaret ilişkileri ve müzakereler hakkında analitik bir bakış açısı kazandırmaktır. Ders iki kısma ayrılmaktadır: İlk olarak, bu dersin amacı para ekonomisi ve makroekonomiyi uluslararası finans alanına genişletmektir. Özellikle, uluslararası para ve sermaye piyasalarının temel işleyişini, ödemeler dengesi hesaplarını, ülkelerin makroekonomik politika kararlarını nasıl aldıklarını ve bu kararların faiz oranlarını, fiyatları ve döviz kurlarını nasıl etkilediğini öğreneceğiz. İkinci kısımda ise ticaret ve ticaret politikası araçlarına teorik bir yaklaşım ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ticaret politikası analizinin temel teorik çerçevesini öğrenir ve bunu özel durumlara uygular.
2. Dünya ekonomik düzeninin kurallara dayalı sistemini yöneten DTÖ (Dünya Ticaret Örgütü) ve diğer uluslararası kuruluşların rolünü ve sınırlılıklarını öğrenir.
3. Çevresel kaygılar, işgücü standartları ve fikri mülkiyet hakları gibi ticaret politikası ile ilgili genişleyen konular hakkında bilgi sahibi olur.
4. Ticaret politikası belirlemede iç ve uluslararası çıkar çatışmalarının rolünü öğrenir.
5. Bölgesel ekonomik entegrasyon ve serbest ticaret anlaşmaları hakkında bilgi sahibi olur.
6. Uluslararası ticaret politikası ile ilgili verilere erişmeyi ve bu verileri yorumlamayı öğrenir.
7. Döviz kurlarını etkileyen faktörleri, uzun vadede parasal yaklaşımı ve kısa vadede varlık yaklaşımını içerecek şekilde anlayabilir ve analiz edebilir.
8. Sabit ve dalgalı kur rejimlerinin etkilerini değerlendirebilir, kur krizlerinin dinamiklerini, para kurlarının nasıl sabitlendiğini ve nasıl çöktüğünü anlayabilir.


Dersin İçeriği

Ders, gümrük tarifeleri, kotalar ve sübvansiyonlar gibi ticaret politikası araçlarını ve uluslararası ticaret anlaşmalarını inceleyerek küresel ticaret dinamikleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Dersin öğretme yöntemleri anlatım ve teknoloji destekli öğrenme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlencenin Tanıtımı ve Açıklaması
2) Küresel Makroekonomi
3) Döviz Kurları ve Döviz Piyasasına Giriş
4) Döviz Kuru: Uzun Dönemde Parasal Yaklaşım
5) Döviz Kuru: Kısa Dönemde Varlık Yaklaşımı
6) Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi
7) Ödemeler Dengesi: Finansal Küreselleşmeden Elde Edilen Kazançlar
8) Vize Haftası
9) Ödemeler Dengesi: Kısa Dönemde Üretim, Döviz Kurları ve Makroekonomik Politikalar
10) Sabit Kurlar ve Dalgalı Kurlar: Uluslararası Para Deneyimi
11) Döviz Kuru Krizleri: Sabit Kurların İşleyişi ve Çöküş Nedenleri
12) Ticaret Politikasının Araçları ve Ticaret Politikasının Siyasi Ekonomisi
13) Gelişmekte Olan Ülkelerde Ticaret Politikası
14) Ticaret Politikasındaki Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Krugman, P. R., Obstfeld, M., Melitz, M. (2021). International Economics: Theory and Policy, 12th edition, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 12 132
Ödevler 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Juri 1 1 1
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.