Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş Ders Programı
Beklentiler |
|
2) |
Teknik Analize Karşı Temel Analiz
|
|
3) |
Teknik Piyasa Analizine Giriş.
Teknik Analiz Nedir? İşe Yarıyor mu?
Dow Teorisi, Teknik Analize İtirazlar ve Etkinlik Hipotezi.
|
|
4) |
Trend nedir?
Destek ve Direnç Çizgileri
|
|
5) |
Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb.
|
|
6) |
Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb.
|
|
7) |
Grafikler: Çubuk, Çizgi, Nokta ve Şekil, Şamdanlar |
|
7) |
Momentum, P(ROC)
|
|
8) |
Fibonnacci Analizi
Boşluklar
|
|
9) |
Vize Sınavı
|
|
10) |
Hareketli Ortalamalar Kavramı,
Hareketli Ortalama Oluşturma
Sinyal,
Hareketli Ortalamaların Farklı Türleri
|
|
11) |
Göstergeler ve Osilatörler: RSI, MACD, Stokastik ROC, Momentum |
|
12) |
Göstergeler ve Osilatörler: Trix, Yönlü Hareketli Gösterge
|
|
13) |
Diverjans ve Diverjans Ticareti
|
|
14) |
Gözden Geçirme ve Soru-Cevap Oturumu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014.
Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş)
|
Diğer Kaynaklar: |
Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014.
Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
4 |
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
5 |
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
3 |
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
5 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |