ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4838 | Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | "Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin" dersi öğrencileri teknik analizin temellerine alıştırmak ve onlara teknik analiz araçlarını nasıl doğru bir biçimde kullanabileceklerini öğretecek şekilde tasarlandı. Teknik analiz geçmiş finansal fiyat dalgalanmalarını inceleyerek gelecekteki fiyat dalgalanmalarını tahmin etmektir. Hava durumunu tahmin etmek gibi teknik analiz de gelecek hakkında mutlak öngörü sahibi olmayı sağlamaz. Bunun yerine, tahminde bulunmak için kullanılan araçlar yatırımcılara fiyat dalgalanmalarının nasıl olabileceği konusunda yardımcı olabilir. Bu ders, öğrencilere hisse senedi piyasalarında kısa süreli trend tahminlerinde bulunmalarına yardımcı olacak ve uzun vadeli tahminler içinse çeşitli teknikler öğrenmelerini sağlayacaktır. "Metastock" adı verilen program sömestr boyunca kullanılacaktır. Bütün piyasalar (hisse senedi, döviz, emtia, para vb.) için güncel verilerse "Matriks" tarafından sağlanacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanarak finansal piyasalardaki fiyat dalgalanmalarını nasıl tahmin edeceklerini kavramaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Metastock programını kullanmayı öğrenmek II.Fiyat/zaman grafiklerini yorumlayabilmeyi öğrenmek III.Başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanmayı öğrenmek IV.Alım-satım yapmayı ve piyasalarda zamanlamayı öğrenmek V.Piyasanın gidişatının nasıl tahmin edilebileceğini ve fiyat dalgalanmalarını öğrenmek VI.Metastock programını kullanarak al-sat mekanizması oluşturmayı öğrenmek |
Metastock programı, Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik Piyasa Analizine ve Metastock Programına Giriş | |
2) | Metastock Programı Nasıl Kullanılır? | |
3) | Grafik Okuma, Fiyat/Zaman Grafiklerini Yorumlama | |
4) | Finansal Piyasalarda Başlıca Paternler | |
5) | Hareketli Ortalamalar | |
6) | Random Walk Endeksi, MACD | |
7) | Momentum, P(ROC) | |
8) | Döngüler, Zamanlama Sistemleri, Elliot Dalgası, Bollinger Bantları | |
9) | Polarized Fractal Efficiency, Parabolik SAR | |
10) | Para Akışı Endeksi-Emtia Kanal Endeksi | |
11) | Stokastik, RSI, Trix, Yönsel Hareket Göstergesi | |
12) | Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama | |
13) | Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama | |
14) | Metastock programında al-sat mekanizması oluşturmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Technical Analysis Explained by Martin J. Pring. |
Diğer Kaynaklar: | Essentials of Technical Analysis for Financial Markets, James Chen, John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 217 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 5 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 5 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 4 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 4 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 3 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 3 |