ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4311 | Gelişmekte Olan Piyasalarda Vaka Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Finansal sistemin işleyişini ve finansal istikrarı anlayabilmek ve ilgili örnek vaka çözümü |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan ülkeleri analiz edebilmek 2) Gelişmekte olan ülkelerdeki krizleri analiz edebilmek 3) Finansal istikrarsızlığın sebeplerini değerlendirebilmek 4) Gelişmekte olan ülkelerdeki spekülasyonları analiz edebilmek 5)Ekstrem dalgalanmaları analiz edebilmek |
Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan ülkeleri analiz, Gelişmekte olan ülkelerdeki krizler, Finansal istikrarsızlık, spekülasyon analizi, Ekstrem dalgalanmalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Yapı ve Gelişmişliğin Göstergeleri | |
2) | Finansal İstikrar | |
3) | Merkez Bankası ve Parasal Aktarım Mekanizması | |
4) | Ödemeler Dengesi | |
5) | Cari Hesap Modelleri, Tasarruflar-Yatırımlar Dengesi | |
6) | Sabit ve Dalgalı Kur Sistemlerinde Mudell-Fleming Modeli | |
7) | Finansal Krizlere Bilanço Yaklaşımı | |
8) | Finansal Sektörde Denetim | |
9) | Yasal Altyapı | |
10) | Erken Uyarı Göstergeleri | |
11) | Vaka Çalışması | |
12) | Vaka Çalışması | |
13) | Vaka Çalışması | |
14) | Finansal Sektör Reformları |
Ders Notları / Kitaplar: | The Economics of Money,Banking and Financial Markets; F.Mishkin -8th ed. The Addison Wesley series. |
Diğer Kaynaklar: | Cases in Financial Management, Stretcher-Michael, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 5 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 5 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 4 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 5 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 5 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 3 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 4 |