Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HAKKI ÖZTÜRK
Prof. Dr. ÜMİT EROL
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Mevcut değil |
Dersin Amacı: |
Kurs iki bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde NYSE, SEC, OTC, SPK ve BIST (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası) gibi uluslararası ve ulusal menkul kıymet piyasalarının organizasyonu ve özelliklerine giriş yapılmaktadır. İlk bölümde ayrıca BIST'te açığa satış ve teminat işlemleri, sermaye artırımı ve hisse senedi bölünmeleri hakkında temel bilgiler yer almaktadır. Dersin ikinci bölümü temel analiz, finansal oranların etkin kullanımı ile başlamakta, daha sonra CAPM, portföy teorisi ve firma değerleme modelleri üzerinde durulmaktadır. Bu dersin temel amacı, finansal piyasalarda yatırım teorisinin temel kavramlarını incelemek ve firmaların finansal tablolarını analiz etmektir. Teoriyi pratiğe uygularken Bloomberg Terminalleri ve Foreks de kullanılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Genel Bakış, Ders Programının Gözden Geçirilmesi, ve kurs gereksinimleri |
|
2) |
Birincil Değer Kavramları
Piyasa Kapitalizasyonu-Defter Değeri
Özkaynak Değerine Karşı Firma Değeri |
|
3) |
Uluslararası ve Türk Menkul Kıymet Piyasalarının Organizasyonu ve İşleyişi, SEC, SPK, BIST, ABD Borsaları, NYSE, OTC, NASDAQ Sistemi, Halka Arz Aşamaları, Underwriter Türleri
|
|
4) |
BİST'te Açığa Satış ve Kredili İşlemler, Hisse Senedi Bölünmeleri, Sermaye Artırımı, Bedelsiz Sermaye Artırımı, Bedelli Sermaye Artırımı, Temettü, Rüçhan Hakkı Hakkında Temel Bilgiler. |
|
5) |
CDS-Kredi Temerrüt Takasları
|
|
6) |
Endeks Hesaplama Yöntemleri,
Piyasa Endekslerinin Oluşturulması,
BIST Endeks Özellikleri
|
|
7) |
Mali Tablolar,
Finansal Kullanım Temel Analizde Oranlar |
|
8) |
Vize
|
|
9) |
Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli (CAPM)
Risksiz Oran, Beta Tahmini, Risk Primi
|
|
10) |
Etkin Piyasa Hipotezi,
Risk ve Getiri Kavramları,
Beklenen Getiri, Risk Ölçümü
|
|
11) |
Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi,
Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu,
Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
|
|
12) |
Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi,
Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu,
Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
|
|
13) |
Firma Değerleme Modellerine Genel Bir Bakış:
Varlık Bazlı Değerleme, Gelir Bazlı Değerleme (İndirgenmiş Nakit Akışı Değerlemesi), Göreceli Değerleme (Piyasa Bazlı Değerleme).
Daha çok Göreceli Değerleme üzerinde durulacaktır.
|
|
14) |
Göreceli Değerleme
Fiyat/Kazanç, EV/EBITDA,
Fiyat/ Defter Çarpanları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak |
|
4) |
Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
|
5) |
Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek |
|
6) |
Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek |
|
7) |
İş ortamında verimlilik oranını arttırmak |
|
8) |
Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek |
|
9) |
İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek |
|
10) |
Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak |
|
11) |
Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek |
|
12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
|
13) |
Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak |
|
14) |
İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak |
|
15) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |
|