ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3211 | Finansal Ekonometri ve Nicel Analiz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel regresyon analizlerinin öğretilerek öğrencilere uygulamalı finansal çalışmalarda kullanabilecekleri gerekli teknikleri teorik ve pratik düzeyde öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veri çeşitleri nelerdir ve finansal getiri hesapları nasıl yapılır 2. Eviews programının çalışma prensipleri nelerdir ve veri yükleme nasıl yapılır 3.EKK yöntemi nedir. Parametlerin ve standard hatalar nasıl hesaplanır 4. İyi bir tahmincinin özellikleri nelerdir. 5. Eviws programı ile regresyon analizleri ve hipotez testleri nasıl yapılır 6.Çoklu regresyon analizi nasıl yapılır, özellikleri nelerdir. 7. Eviews programı ile çoklu regresyon analizleri nasıl yapılır 8. Çokludoğrusallık, Değişen varyans ve Otokorelasyon nedir, bu problmeler nasıl tespit edilir, sonuçları nelerdir ve bu problemelere karşı nasıl önlemler alınabilir. |
Veri çeşitleri, Eviews programı, EKK yöntemi, regresyon analizleri, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri çeşitleri, finasal getiri | |
2) | Basit regresyon | |
3) | Basit regresyon | |
4) | Eviews ile basit regresyon | |
5) | Klasik lineer regresyon modellerinin varsayımları | |
6) | EKK tahmincilerinin özellikleri | |
7) | Standart hata, güven aralığı ve hipotez testi | |
8) | Çoklu regresyon modelleri | |
9) | Eviews ile çoklu regresyon modelleri, F test, R kare | |
10) | Çokludoğrusallık | |
11) | Değişken varyans | |
12) | Otokorelasyon | |
13) | MA, AR ve ARMA süreçler | |
14) | Dönem tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Introductory Econometrics for Finance,2 nd. Ed., Chris Brooks, Cambridge University Press |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 5 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 4 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 1 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 1 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |