Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal Finansmana Giriş, Kurumsal Finansman nedir, Finansal Yönetimin amacı nedir, Finansal Yönetim Kararları, Sermaye Bütçelemesi, Sermaye Yapısı, İşletme Sermayesi Yönetimi
|
|
2) |
Mali Tablolara Genel Bakış: Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler, ve Özkaynaklar, Net İşletme Sermayesi,Borç-Özkaynaklar, Gelir Tablosu
|
|
3) |
Bazı Önemli Kavramlar: Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Aktif Değer, Net Aktif Değer. Finansal Kaldıraç, İşletme Kaldıracı.
|
|
4) |
Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi: Kısa Vadeli Finansal Planlama, Kısa Vadeli Finansal Planlamanın Bazı Yönleri
|
|
5) |
Kısa Dönemli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi: İktisadi Sipariş Miktarı Modeli
|
|
6) |
Paranın Zaman Değeri, Cari Değer, Gelecekteki Değer, Yıllık Ödenek, Daimi Gelir. Risk Kavramları
|
|
7) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
8) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
9) |
Hisse Senetleri Değerlemesi: Hisse Senetlerinin Temel Karakteristik Özellikleri, Kapitalizasyon Oranı, Hisse Senedi Değerlemelerindeki Temel Sorunlar.
|
|
10) |
Sermaye Maliyeti: Borç Maliyeti, Özsermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti
|
|
11) |
Sermaye Bütçelemesi: Proje Değerlendirme Esasları, Vergilendirilmemiş Kazanç, Kurumsal Vergi, Amortisman, Sermaye Giderleri
|
|
12) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
13) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
14) |
Nakit-Akışı Analizi: Nakit-Akışı Tablosu Hazırlamak, Proje Fizibilite Analizi (DCF ile), Hassasiyet Analizi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |