BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4948 | Örgütsel Davranış | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Hayatlarımız hemen hemen her açıdan örgütler tarafından yönetilir. Doğumdan eğitim ve işin farklı seviyelerine kadar kendimizi birçok örgütsel bağlamda buluruz. Günlük hayatımızda birçok örgütün varlığının nedenleri arasında, daha geniş toplumda düzen sağlamaları ve insanların tek başlarına başaramadıkları veya başarmak istemedikleri hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan yerler olarak hareket etmeleri yer alır. Bu nedenle, bir örgütü ortak bir hedefe yönelik bir grup insan (ve sistem) olarak tanımlamak mümkündür. Örgütler, insanların birlikte hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olma sanatı ve bilimi olarak tanımlanabilecek yönetim yoluyla hayatlarını sürdürürler. Yöneticiler, örgütün yönünü ve hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğini belirler. Daha resmi olarak, yöneticiler bir örgüt içindeki her düzeyde stratejiler formüle eder ve uygular. Örgütleri yönetirken, bir örgüt içindeki davranışsal dinamikleri ele almaları gerekir. Bu ders, bireyleri, uygulamaları, süreçleri ve yapıyı ilgilendiren bu dinamikleri hedeflemektedir. Katıldığımız içerik, okumalar ve etkinlikler, örgütsel yaşamın unsurlarını ve katıldığınız örgütlere etkili bir şekilde nasıl katkıda bulunacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir: • Bir organizasyon içindeki dinamiklerin temel teorisi ve prensipleri hakkında anlayış ve bilgi göstermek; bireyler, uygulamalar ve organizasyonel süreçler ve yapı ile ilgili olarak • Organizasyonların veya yöneticilerin bireysel tutumları nasıl şekillendirdiği ve bunun çalışan ve organizasyonel performans ile genel organizasyonel hedeflere ulaşma üzerindeki etkisi hakkında eleştirel bir anlayış göstermek, • Yönetimsel ve liderlik fikirlerini, argümanlarını ve bakış açılarını analiz etmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek, • Liderlik ve yönetimle ilişkili düşünmeyi, problem çözmeyi ve karar vermeyi geliştirmek için ders materyalini uygulamak ve • Etkili ekip çalışması için stratejiler geliştirmek |
Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma şeklindedir. Ders, bireylerin ve grupların örgütler içindeki davranışlarını inceleyerek motivasyon, liderlik, ekip çalışması ve iletişim gibi dinamiklere odaklanır. Profesyonel ortamlarda insan davranışını anlayarak örgütsel verimliliği artırmayı amaçlar. Ayrıca kültür, güç ve yapının karar alma ve performans üzerindeki etkilerini araştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Müfredatın genel görünümü incelenmesi |
2) | Örgütsel Davranış Nedir? | Robbins: Chapter 1 |
3) | İş Performansı ve Örgütsel Tutumlar | Robbins: Chapter 3 |
4) | Kişilik, Bireysel ve Kültürel Değerler | Robbins: Chapter 4 |
5) | Algılama, Öğrenme ve Karar Verme | Robbins: Chapter 5 |
6) | Motivasyon Kavramları ve Uygulamaları | Robbins: Chapters 7 & 8 |
7) | Grupları ve Ekipleri Yönetme | Robbins: Chapters 9 & 10 |
8) | Liderlik | Robbins: Chapter 13 |
9) | Örgütsel Kültür | Robbins: Chapter 15 |
10) | Örgütsel Kültür | Robbins: Chapter 15 Itslearning aracılığıyla ilerleme raporu gönderimleri |
11) | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Robbins: Chapter 17 |
12) | Quiz | |
13) | Grup Sunumları | |
14) | Grup Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S. P. and Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition (Global Edition), Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Colquitt, J., Lepine, J. and Wesson, M. (2016). Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 5th edition. McGraw-Hill/Irwin. Periodicals including New York Times, The Economist, Bloomberg, Financial Times, etc… |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 38 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 154 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |