İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3711 | Operasyon Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ TURGUT Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | uzaktan eğitim kaynakları |
Dersin Amacı: | Öğrenciler farklı kuruluşlarda görülen süreçlerde, hem stratejik ve hem de operasyonel seviyelerde gözlemler. Üretim ve servis operasyonları arasındaki fark gibi benzerlikler tartışılır. Üretim ve hizmet kuruluşlarının operasyonel düzeyde kullanılan temel yönetim araçları incelenir. Ayrıca, öğrencilerin kişisel olarak kendi seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları istenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hizmet ve üretim süreçlerini ayırt edebilir. 2. Temel rekabet stratejilerini sayabilir 3. Kapasite ölçümü ve planlaması edebilir. 4. Talep tahmini, iş ve tedarik planlaması, stok kontrol ve yönetimi yapabilir. 5. Ürün ve süreç tasarlama aşamalarını bilir. 6. Proje aşamaları ve kontrol metotlarını bilir. |
Operasyon Yönetimi ve Operasyonlar Strateji açıklaması. Bu tür mal ve hizmet tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir? | |
2) | Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri | Ön okuma |
3) | Süreç başarımı | Ön okuma |
4) | Hizmet ve mal tasarımı | ön okuma |
5) | Süreç tasarımı | Ön okuma |
6) | Yerleşke ve yerleşim tasarımı | ön okuma |
7) | Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi | Ön okuma |
8) | Kapasite yönetimi | Ön okuma |
9) | Ara sınav için tekrar | |
10) | Stok yönetimi | Ön okuma |
11) | Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması | ön okuma |
12) | Yalın üretim, yalın yönetim | Ön okuma |
13) | Kalite yönetimi | Ön okuma |
14) | Süreç iyileştirme ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook:Chase and Jacobs, Operations and Supply Chain Management: The Core, 3rd Edition, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Supplement: Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 |
Proje | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 2 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 2 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 2 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 1 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 1 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 1 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |