BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3560 | Pazarlama Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları derinlemesine anlamalarını sağlayarak, karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarına sorgulayıcı düşünme yöntemi ile etkin çözümler üretebilmelerini sağlamaktır. Bugünkü piyasa şartlarının yeni öğelerini anlamak ve bu karmaşık çevreye uygun pazarlama stratejileri geliştirebilmek işletmelerin başarısı için büyük öne taşımaktadır. Bu sebeple ders, öğrencilere kavramları içselleştirmelerini sağlamanın yanısıra güncel örneklerle çözüm üretme becerileirni de geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Pazar odaklılık kavramını ve kurumsal performansla ilişkisini anlamak. 2. Müşteriye daha fazla değer sunmak ve müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi oluşturmak için şirketi analiz etmek. 3. Her segment için etkili pazarlama stratejileri tasarlamak üzere segmentasyon alternatiflerini anlamak ve markaları farklılaştırmak için farklı konumlandırma stratejileri belirlemek. 4. Ürün ve hizmetlerin özelliklerini ayırt ederek hedef segment için değer yaratacak şekilde tasarlamak. 5. Pazar tabanlı fiyatlandırma stratejileri uygulamak ve müşteri değeri yaratmada etkili dağıtım kanalı tasarımının önemini anlamak. 6. Entegre iletişim karışımının önemini anlayarak etkili iletişim stratejileri geliştirmek ve dinamik bir iş ortamında başarı için rekabetçi stratejiler tasarlamak üzere rekabetçi ortamı analiz etmek. |
Dersin öğretim yöntemleri Vaka Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Uygulama, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme şeklindedir. Ders temel pazarlama konseptlerini (Bölümlendirme,hedef kitle,konumlandırma) içermektedir.Bunun haricinde pazarlama çevresi gibi konularıda içermektedir.Derste örnek olay analizleri ve makaleler tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş/ Bölüm 1 | |
2) | Bölüm 2&3 | Grupları Oluşturma Gerekliliği |
3) | Bölüm 7 | Vaka Çalışmaları 2-3. Bölüm |
4) | Bölüm 8&9 | Vaka Çalışmaları 7. Bölüm |
5) | Bölüm 10&11 | Vaka Çalışmaları 8-9. Bölüm Marka seçimi |
6) | Bölüm 12&13 | Vaka Çalışmaları 10-11. Bölüm |
7) | Bölüm 14 | Vaka Çalışmaları 12. Bölüm |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölüm 17-18 | Vaka Çalışmaları 14.bölüm |
10) | İnceleme | Vaka Çalışmaları 17-18.bölüm |
11) | Sunumlar Her hafta 3-4 grup | |
12) | Sunumlar Her hafta 3-4 grup | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kotler/Armstrong, Principles of Marketing, 18.edition, Global Edition. Pearson (The same book used in BA3567 Principles of Marketing Course) |
Diğer Kaynaklar: | Students are expected to register for the online book https://www.pearson.com/mylab) to follow the course content and be able to complete the on line exams/ quizzes. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 7 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |